Overzetten kaart van SD-kaart op PC

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Cor

Overzetten kaart van SD-kaart op PC

Berichtdoor Cor » 06 jul 2017 20:10

Ik heb een kaart van de Alpen die voorzien is van hoogtelijnen. Deze kaart heb ik op een SD-kaart van iemand gekregen, is opgebouwd vanuit Open Street Map en heeft als bestandsnaam gmapsupp. In het toestel werkt de kaart prima en is ook te zien in Basecamp als het toestel aan de PC is gekoppeld of als de SD-kaart in de PC zit. Ik wil echter de kaart ook op de PC installeren, zodat ik deze in Basecamp kan gebruiken zonder het toestel aan te sluiten of de SD-kaart in de PC te doen. Ik heb diverse pogingen gedaan met JaVaWa Device Manager en ook met JaVaWa GMTK. Het lukt me echter niet. Heeft iemand de gouden tip? Alvast bedankt voor de reacties.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 jul 2017 20:48

Probeer dit eens: viewtopic.php?f=33&t=918

Indien nodig kan ik ook osm kaarten samenstellen voor je met hoogtelijnen, ik reken wel arbeidskosten, be al gauw een uurtje bezig, reken op € 20,- en dan heb je een kaart die op de computer kan en op microSD.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Cor

Berichtdoor Cor » 22 jul 2017 20:22

Beste Marco,

Excuses voor mijn late reactie, maar ik ben door omstandigheden even uit de running geweest. Dank voor je aanbod. Ik vind de kosten geen bezwaar, maar ik zou eigenlijk zelf heel graag willen weten hoe ik kaarten vanuit Open Street Map kan bouwen inclusief hoogtelijnen. Als ik kaarten van berggebieden ophaal, krijg ik dat ene aspect niet voor elkaar. Vergeet ik een optie aan te vinken?

Groeten,
Cor
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 jul 2017 07:42

In sommige kaarten zit hoogte en in andere niet. De hoogtelijnen zijn wel als losse kaarten te downloaden. Die kun je los in je toestel erbijzetten, maar voor basecamp blijven het aparte kaarten.
Via OSMcombiner programma kun je dan de kaarten samenvoegen tot 1 geheel.

http://osm.pleiades.uni-wuppertal.de/op ... dme.html#1
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”