Updaten Nuvi 350 - kaartbestand mdr-formaat

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Ge62

Updaten Nuvi 350 - kaartbestand mdr-formaat

Berichtdoor Ge62 » 29 sep 2013 09:18

Ik ben nieuw hier. Verleden jaar heb ik middels JaVaWa een ander deel van Europa op het SD-kaartje in mijn Nuvi weten te installeren. Helaas, ik weet niet meer hoe dat ging.

Zoeven de laatste versie van JaVaWa geïnstalleerd (3.1).

West Europa staat op de Nüvi zelf. Nu wil ik de rest op het SD-kaartje zetten.

In JaVaWa klik ik op installeren, selecteer het SD-kaartje,

Middels Garmin Express heb ik de "Volledige dekking Europa" naar harddisk gedownload en in de \Garmin\Maps staan zo'n 560 bestanden, 3,57GB in zo'n 520(!) subfolders.

JaVaWa verwacht iets van een .img bestand - in 2012 wás en hád ik ook een img bestand, maar nu niet.

Ik zie wel een groot .mdr bestand: CNEURONT.MDR
in subfolder:
\City Navigator Europe NT 2014.20.gmap\CNEuroNT_2014_20_mdr

Heb geen idee wat ik nu moet doen. Ontdekte maar 1 posting op Internet over het .mdr bestand
(http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=20&t=40658)

Hier wat scherm afdrukken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

=
Bij voorbaat dank!

=
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 sep 2013 12:13

STOP!

Dit is de verkeerde methode. Er zijn kaarten voor op de computer en er zijn kaarten voor in je toestel.

Om de computerkaart te prepareren naar een toestel kaart gebruik je programma's MapSource of MapInstall en geen JaVaWa programma's. Deze laatsten controleren, kopiëren alleen maar, maar geen omzetting van PC naar GPS kaarten.

De installeer knop die je gebruikt is om een al gemaakte toestel kaart te installeren, zoals die vaak in de OSM wereld worden aangereikt.

Het kan zijn dat je vorig jaar via een USB-Stick als tussenstap de kaart hebt gemaakt met MapInstall en daarna via JaVaWa Device Manager naar de Nuvi hebt geïnstalleerd.
Laatst gewijzigd door Marco op 29 sep 2013 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ge62

Berichtdoor Ge62 » 29 sep 2013 13:09

Hartelijk dank!

Heb MapInstall nu geïnstalleerd en die schermen komen mij inderdaad bekend voor.

Was het kwijt/vergeten... ahum :oops:
Kaart wordt nu, op de achtergrond geïnstalleerd. Hoop dat het goed gaat.
De eerste keer, zo'n 20 minuten geleden, had ik de nodige landen geselecteerd en het 'balkje' (dat aangeeft hoe 'vol' het geheugen van de Nüvi zou zijn) gaf nog groen aan, met 1 mm wit.
Maar dat was uiteindelijk tóch teveel: het paste niet. Nu heb ik een klein beetje meer "vrije" ruimte overgelaten.

We zullen zien , over 1,5 uur, of het deze keer wel past.

Nogmaals dank.

=
(late) Update: allemaal prima gelukt, via MapInstall.
Heel nauwkeurig de regio's in West en Oost Europa geselecteerd en geïnstalleerd.
Er is 'overlap' regio (Nüvi intern/SD-kaartje), in de laars van Italië - MapInstall geeft geen waarschuwing, dat een kaartdeel daadwerkelijk al geïnstalleerd is. Kleinigheidje.
=

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”