JaVaWa Device Manager - een kaart virtualiseren - Windows

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Racedoc

Berichtdoor Racedoc » 29 jan 2015 17:27

1 ding werkt nog niet helemaal naar behoren:

de virtuele disk start niet automatisch op.

Ik dien zelf de file "microSD 16Gb activeren.cmd" te dubbelklikken om de virtuele schijf te activeren. Is dat eenmaal gedaan dan start de virtuele disk op en wordt dan ook herkend in BC, waarna ik de beschikking heb over de Garmin Cycle map.

Is dit wellicht ook te verhelpen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jan 2015 18:37

Ja hoor, auto-start gebruiken van Windows.

Ga naar de "microSD 16Gb activeren.cmd" file en doe rechtermuisknop Kopiëren

Dan bladeren naar het onderstaande pad met de Windows Verkenner en dan rechtermuisknop Plakken Snelkoppeling.
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp\

Als je dan deze snelkoppeling dubbelklikt, zou de disk gemount dienen te worden (en anders snelkoppeling eigenschappen aanpassen en volledige paden erin zetten (bij paden met spaties erin de paden tussen " " (quotes) zetten).

Als je nu uitlogt en weer inlogt en naar Bureaublad gaat (windows8) dan zal de CMD file automatische worden uitgevoerd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Racedoc

Berichtdoor Racedoc » 30 jan 2015 13:14

Mijn Windows Vista zegt me dat ik in de door jou genoemde directory (de opstartmap) geen snelkoppeling mag plaatsen...
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 jan 2015 14:54

Hmm, dat is waarschijnlijk UAM beveiliging.

Plak de snelkoppeling eens op je bureaublad en drag (sleep) die naar de startup folder. Windows gaat dan meestal de UAM vraag stellen en daar dan ja geven.

Anders ff Google gebruiken hoe in Vista een snelkoppeling in de startup folder te zetten.

(dit heeft niets meer met GPSsen te maken ;) )
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Racedoc

Berichtdoor Racedoc » 01 feb 2015 17:50

Marco schreef:Hmm, dat is waarschijnlijk UAM beveiliging.

Plak de snelkoppeling eens op je bureaublad en drag (sleep) die naar de startup folder. Windows gaat dan meestal de UAM vraag stellen en daar dan ja geven.

Marco wederom vriendelijk bedankt voor het leveren van de juiste oplossing!

Je hebt me tot nu toe elke keer kunnen helpen met het leveren van de juiste oplossing voor een probleempje of met het geven van tips. Dit bespaart mij een hoop tijd (en frustratie!).

Ik waardeer het ook zeer dat je erg snel reageert op vragen!
Racedoc

Berichtdoor Racedoc » 02 feb 2015 13:24

Helaas toch iets te voorbarig...

Vandaag met het opstarten van de computer wordt de virtuele disk niet automatisch opgestart.
Neemt niet weg dat ik uiteraard blij ben met de geboden oplossingen!

Ik heb nu het "activeren" bestandje op de desktop gezet en als ik BC ga gebruiken dubbelklik ik dit bestandje en de virtuele schijf wordt opgestart, waardoor de kaart in BC zichtbaar is.

Ik ga eerdaags nog wel een keer googlen om er achter te komen waarom Vista niet meewerkt.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”