Kaarten niet gedetecteerd. Lijst blijft leeg

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Merel

Kaarten niet gedetecteerd. Lijst blijft leeg

Berichtdoor Merel » 10 apr 2016 22:39

Marco schreef:Nog nooit meegemaakt, mogelijk een windows bestanden rechten probleem en een Windows systeem wat in de waar is.

Kaarten voor iedereen horen in de C:\ProgramData\Garmin\Maps\ folder te staan, als ze hier staan, dan mogen ze niet zomaar verdwijnen.

Windows 7 Professional maakt zelf die map niet aan en GMTK spreekt er nergens over.

GMTK start normaal in Win7 Pro (met de gebruikelijke vraag van useraccount control). Het GMTK venster toont geen lijst geïnstalleerde kaarten.

Op een video demo van Mr.GPS komt de lijst "geinstalleerde" kaarten vanzelf tevoorschijn

De vraag stelt zich dan : Wat wordt precies bedoeld met "geïnstalleerde" kaarten (op de computer schijven).

Ik heb OSM kaarten (met extensie img) gedownload naar een interne schijf E:\path...

Er bestaat op mijn PC tevens geen map C:\Garmin
Als test heb ik er een aangemaakt met daarin één echte kaartnaam.img (werd tevens niet gedetecteerd door GMTK)

HIERONDER DE DEBUG INFO
De map hieronder vermeld C:\Users\Georges\AppData\ is echter niet te bespeuren als submap onder \Georges\
(verborgen bestanden zichtbaar in Verkenner ; tevens onbestaand met een andere viewer Filemanager)
=========================================
JaVaWa GMTK 4.0 debug info 2016-04-10 22:16:01
###################
userdata.txt
###################
APPDATA: C:\Users\Georges\AppData\Roaming\
LOCALAPPDATA: C:\Users\Georges\AppData\Local
UserSID: S-1-5-21-1196415282-2769826078-1931516519-1000
=========================================

TERZIJDE: JaVaWa Device manager ziet wel al mijn kaaarten van mijn Garmis GPS62s (welke gewoon gecopieerd werden naar de µSD kaart met Explorer). Alle kaarten werken goed op het device.

Bedankt voor suggesties of toelichting
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 apr 2016 20:59

Dit klopt allemaal, een kaart op de computer is een verzameling losse img bestanden (kaart tegels) + begeleidende bestanden en een kaart in het toestel is een gecombineerd bestand, heeft ook de extensie .IMG, maar is een verzameling van allemaal kleine IMG bestanden (de kaarttegels).

Ik heb geen idee over elke kaarten je het hebt, maar de IMG kaarten vanaf een microSD kopiëren naar de computer is niet ondersteund en gaat niet werken. Kaarten in een toestel en op de computer zijn niet uitwisselbaar.

Echter, het kan wel, maar dan die je de virtualisatie te volgen die de JaVaWa Device Manager je kan bieden. Dan wordt er een toestel gesimuleerd op de computer.

Stel dat je een OSM kaart download, dan zit daar een setup programma bij, die zorgt ervoor dat de kaart op de computer wordt geïnstalleerd en zichtbaar zal zijn in BaseCamp, dan is deze ook zichtbaar voor GMTK.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Merel

Berichtdoor Merel » 14 apr 2016 12:21

Bedankt voor de toelichting Marco.
Ik zal de downloads controleren op aanwezigheid van een setup bestand
Marco schreef:Kaarten in een toestel en op de computer zijn niet uitwisselbaar.
Ik begrijp niet ten volle waarom, maar ik leg er mij bij neer. Dit heeft zich tevens geuit, bij het feit dat in Explorer (inWin7-Pro) bij de opdracht Copier er een popup verscheen met de waarschuwing dat Windows niet alle eigenschappen van het bestand kan copiëren (OSM gedownload ; mogelijk met een gewijzigde bestandsnaam.img) .

De juiste formulering van deze waarschuwing was wellicht anders, maar Explorer laat blijkbaar wel toe om de copy desondanks uit te voeren, weze het dan zonder identieke eigenschappen als het bronbestand.

Ik herinner mij niet in welke richting de copy/paste was gevraagd (device naar PC of omgekeerd. Eigenlijk heb ik dat nooit eerder meegemaakt, maar tja wat kan anders de reden zijn dan om het moeilijk te maken als het ook eenvoudig kan.

Vraagje off topic: Ik stel me de vraag of met mijn Mac de GPS programma's in het algemeen wat vlotter kunnen werken
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 apr 2016 19:50

Windows of Mac maakt niet zoveel uit, ik vind zelf de Mac wat prettiger werken, maar qua handelingen is er niet zo veel verschil.
Wat wel uitmaakt is een kaart gebruiken die op de computer staat en niet de kaarten gebruiken die nog in een toestel staan. USB is niet zo snel.

Download en gebruik het JaVaWa Device Manager programma eens om je toestel te controleren. GMTK is voor beheer van kaarten op de computer en JDM is voor beheer kaarten in het toestel/microSD.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”