Garmin fenix 2 .jdmb file

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Sjgmeijer

Garmin fenix 2 .jdmb file

Berichtdoor Sjgmeijer » 19 jan 2016 22:34

Goedenavond,

Kan iemand mij voorzien van een backup gemaakt in JaVaWa device manager van een fenix 2? Dit is een .jmdb file.

Het mag uiteraard ook op een andere manier als dit mogelijk is.

Helaas ben ik mijn bestanden allemaal kwijt door een stomme fout.

Alvast vriendelijk bedankt!

Stefan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 jan 2016 21:21

Als er geen backup beschikbaar komt kun je het volgende proberen:

- Folder \garmin\ aanmaken (in de hoofdfolder)
- Toestel opnieuw starten en controleren of de GarminDevice.xml is aangemaakt.
- Basiskaart hier uit de downloads ophalen.
- Garmin Express of WebUpdater gebruiken om tekst bestanden en tijdzone kaart weer te installeren.
- Opnieuw opstarten en instellen
- Profielen aanmaken en instellen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Sjgmeijer

Berichtdoor Sjgmeijer » 23 jan 2016 12:47

Bedankt Marco,

Ik heb het kabeltje helaas op mijn werk laten liggen.. ga het maandag avond gelijk proberen.

Niemand die een backup kan maken van zijn fenix 2?
Alvast bedankt!
Sjgmeijer

Berichtdoor Sjgmeijer » 24 jan 2016 18:33

Geprobeerd.

Het toestel maakt niet uit zichzelf de GarminDevice.xml aan helaas.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 jan 2016 18:38

Dan adviseer ik je om deze voor Garantie naar Garmin te sturen, contact met hun opnemen per e-mail of telefoon, je serienummer noemen en melden dat de Fenix 2 het niet meer doet (en meer niet).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Sjgmeijer

Berichtdoor Sjgmeijer » 26 jan 2016 18:41

Marco,

Dat heb ik gedaan... helaas zeiden ze bij Garmin dat het mijn eigen schuld was...
Ik was er uiteraard mee bezig geweest met een reden... kreeg namelijk telkens de melding 'low memory, delete data to continue' (of iets dergelijks)
Nu het horloge 'leeg' lijkt te zijn krijg ik nog steeds dezelfde melding erop.

Dus m.a.w. wat begon met een melding die niet door een fout van mij kwam... is geeindigd in een horloge dat niet meer onder de garantie valt.

Ben dan ook niet zo blij met de service van Garmin.
Ze konden het wel fixen maar dan kost me dat 97 euro... nou sorry hoor maar ik denk dat dat flink geld is terwijl het horloge destijds voor 400 euro is gekocht.. had meer van de service verwacht... maargoed... nu maar op deze manier proberen.

Als er dus nog iemand is die een backup voor mij kan maken dan zou dat zeer welkom zijn!

Vriendelijke groet,

Stefan
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 18 feb 2016 01:50

Aan een jmdb-bestand heb je niets, dat bevat alleen metadata over een backup. Daarnaast wil JDM geen backups van het ene toestel op een ander toestel terugzetten (uit veiligheidsoverwegingen).

Die "stomme fout", betrof dat soms het formatteren van het toestel? Het feit dat er geen garmindevice.xml wordt aangemaakt lijkt wel daarop te duiden...
Zo ja, formatteer het toestel opnieuw met FAT16 (geen FAT32!), en doe dat niet met een Mac (die formatteert op een niet-compatibele wijze)
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”