Kaarten overal zichtbaar maar niet op scherm

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Mischazelf

Kaarten overal zichtbaar maar niet op scherm

Berichtdoor Mischazelf » 14 sep 2015 20:47

Ik probeer een Camper 760LM van wat extra kaarten te voorzien.
Kaarten van Europa werken prima.
Sinds enige tijd Tracks4Africa kaarten geinstalleerd, werken ook prima.
Vandaag OSM-kaart (oude en nieuwe stijl) samengesteld op garmin.openstreetmap.nl, gmapsupp.img-kaart ontvangen.
Alle gedownloade kaarten staan in folder "Garmin"op de SD-kaart. Alle kaarten zijn selecteerbaar in het kaartenmenu op het device.
De OSM-kaarten zijn echter alleen maar zichtbaar op het beeldscherm als de Tracks4Africa kaarten fysiek van het toestel verwijderd zijn. Dit zijn overigens vrij dure (erkende) kaarten.
Ik heb met de Javawa devicemanager de boel gescand en daar kwam alleen het advies uit om de kaartenfolder "Map" te noemen. Dit had geen resultaat.
Ik heb met gmaptool de FID/PID veranderd (beiden hadden FID 2000) maar dat had ook geen resultaat.
Ik heb de kaarten heen en weer geschoven van en naar SD en Device, geen resultaat. Ik heb de standaardnamen gebruikt (gmapsupp, gmapsup2, gmapprom, gmapbmap) zonder resultaat en eigen mapnames, ook geen resultaat.

Ik gebruik geen basecamp/mapsource omdat dit niet mijn Garmin betreft. De eigenaar is nogal digibeet...

hellep?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 sep 2015 06:40

Mogelijk toch het FID nummer wat in de weg zit.

De t4a kaart gewoon met rust laten.
De osm kaart op de computer installeren.
Met JaVaWa GMTK FID en naam wijzigen.
Met MapInstall de osm kaart naar nuvi sturen.

Anders meneer wijzen op onze GPS Helpdesk service, kan ik meekijken/helpen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Mischazelf

Berichtdoor Mischazelf » 20 sep 2015 16:53

Marco,

Na lang klooien uiteindelijk de oplossing gevonden.
Op de osm kaarten transparantie aangezet en prio op 26 (tracks4africa stond op prio 25). Basecamp en mapsource konden er niet veel mee, gmtk herkende helemaal geen kaarten, uiteindelijk alles kunnen aanpassen met Gmaptool.

Nu zijn beide kaarten gelijktijdig zichtbaar, aankiesbaar en bruikbaar.

Dank voor het meedenken!

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”