Naam wijzigen van kaart.

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Maltje

Naam wijzigen van kaart.

Berichtdoor Maltje » 14 jul 2015 10:44

Ik heb met de JaVaWa tool de naam aangepast van de kaart die ik gemaakt heb.
Op mijn Mac zie ik de kaart met de naam die ik gemaakt heb maar op mijn toestel staat nog de originele naam.
Hoe kan dit?
In basecamp is bovenaan de naam van de kaart dus ok,maar links (waar mijn toestel staat) zie ik de kaart niet.

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 jul 2015 21:31

Omdat die niet zichtbaar is voor BaseCamp, kaarten die geladen worden met MapInstall zijn niet standaard zichtbaar in BaseCamp.

Met de JaVaWa Device Manager kun je deze zichtbaarheid van de kaart aanpassen. Hierna BaseCamp weer opstarten en die zal de kaart dan wel zien, indexeren en gebruiken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 14 jul 2015 22:01

Als de kaart al op je computer staat heeft het zichtbaar maken van de kaart op je toestel geen meerwaarde.
Je vermeldt niet welke tool je gebruikt hebt voor het aanpassen van de naam. Met GMTK pas je de naam van de kaart op je computer aan; JDM gebruik je om hetzelfde te doen met de kaart op je toestel.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Maltje

Berichtdoor Maltje » 14 jul 2015 23:00

Ik had enkel GMTK gebruikt,dus naam op PC is ok.
Nu heb ik JDM gebruikt om naam op toestel te veranderen maar deze blijft dezelfde.

mvg

JaVaWa schreef:Als de kaart al op je computer staat heeft het zichtbaar maken van de kaart op je toestel geen meerwaarde.
Je vermeldt niet welke tool je gebruikt hebt voor het aanpassen van de naam. Met GMTK pas je de naam van de kaart op je computer aan; JDM gebruik je om hetzelfde te doen met de kaart op je toestel.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 15 jul 2015 00:39

Maltje schreef:naam op toestel

Die optie kent JDM niet; GMTK wel. Weet je zeker dat je het juiste programma hebt gebruikt?
In JDM kun je de voglende namen wijzigen:

Bestandsnaam
Kaartnaam
Kaartenset
Naam in BaseCamp

Afhankelijk van het toestel en de bestandsnaam wordt in het menu de bestandsnaam, de kaartnaam óf de naam van de kaartenset gebruikt; even mee experimenteren dus.

De vierde optie bepaalt wat BaseCamp laat zien als die de kaart uit het toestel laadt.
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Maltje

Berichtdoor Maltje » 15 jul 2015 07:38

Na een goede nachtrust is het mij nu meer duidelijk,maar nog 1 opmerking.
De naam van de kaart in mijn toestel is veranderd.dwz als ik garmin opzet zie ik de nieuwe naam staan.
Maar in Basecamp aan de linkerkant(kaarten die op mijn garmin staan)zie ik de oude naam staan en niet de nieuwe.
Geen probleem enkel een eigenaardig fenomeen niet?

mvg
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 15 jul 2015 10:16

De naam die je toestel laat zien is op een andere plaats opgeslagen als degene die BaseCamp laat zien; vandaar dat er zoveel verschillende naamwijzingsopties in JDM zitten...
Afbeelding

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”