JaVaWa GMTK met MapSource op een Tablet

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Hansr

JaVaWa GMTK met MapSource op een Tablet

Berichtdoor Hansr » 07 mei 2015 11:10

Hallo GPS-Expert
Sinds kort ben ik in bezit van een windows 8.1 tablet. Omdat het meeslepen van een laptop (17")nogal een gedoe is wil ik graag mapsource/city navigator NT draaien op het tablet. De eerste dvd installatie disk heb ik al draaiend gekregen en in combinatie met de zumo 660 werkt alles naar behoren. Met behulp van GMTK heb ik van de laptop een GMTKbackup gemaakt van de kaarten die ik hier o0p heb staan (2010 en 2015.40). Deze zijn nu geplaatst op de SD kaart van het tablet.
2x een gmap.gmfkf , 2x een gmap.gmtkd en eenmaal een gma file.Wat zijn nu de verdere handelingen om de 2015.40 kaart zichtbaar te krijgen op het tablet?
Ter info: ik krijg tijdens het opstarten van GMTK wel een foutmelding die ook al eens door andere forum leden is geconstateerd. (outofbounds...)
Alle tips (administrator en compatibiliteit) geprobeerd zonder succes.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mei 2015 11:20

Waarschijnlijk staan de kaarten op een plaats die MapSource niet kan vinden. Kan BaseCamp ze wel vinden?

Is het een register kaart of een gmap kaart?

Als je een sessie boekt via onze GPS Helpdesk voor volgende week kan ik met je meekijken om te zien waar het fout gaat.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Hansr

Berichtdoor Hansr » 07 mei 2015 11:58

Hallo Marco,
Dank voor de snelle reactie!
Ik zie Basecamp niet in het tablet staan. Wil ik ook eigenlijk niet mee werken. Basecamp staat vlgs mij niet op de 2010 installatie DVD. Kan op het tablet geen update doen omdat er geen ruimte genoeg is op de C-schijf. Al wel eerder geprobeerd maar geeft fout melding.
Schrijft Garmin, net zoals op gps toestel, ook uit zichzelf gegevens weg naar de SD kaart wanneer ruimte gebrek dreigt op de C-schijf?
De 5 files die ik op de SD kaart heb staan zijn gmap
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mei 2015 12:09

Welke MapSource versie staat er nu op je Tablet?

Als je een oude versie hebt, kan het zijn dat deze niet met gmap kaarten kan werken en alleen met register kaarten.

Zorg dat je in ieder geval MapSource 6.16.3 op je tablet hebt staan.

Op de computer doet Garmin MapSource niets met zomaar ergens iets wegschrijven, dat is alleen bij samenstellen en versturen van kaarten naar toestellen, waarbij MapInstall en/of Express (en niet MapSource) kijken waar de meeste ruimte is. De SD die je nu gebruikt is voor je Tablet en Windows gewoon een extra harddisk .
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Hansr

Berichtdoor Hansr » 07 mei 2015 12:56

Hallo Marco,

Bij het checken van de mapsource versie zie ik op het tablet 2 versies staan. 6.15.5 ven 6.16.3. Kan ik een van beiden verwijderen en hoe?

Als ik een nieuwe versie van mapsource (JaVaWA 6.16.3NL)wil installeren hoe plaats ik die dan in de Garmin map. Over de oude versie heen zetten?

Nogmaals dank voor het meedenken!

groeten, Hans
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mei 2015 14:21

Via controle paneer de oude MapSource verwijderen en alleen via de download de nieuwe installeren.

De versie die je nu aangeeft is een versie die niet hoeft te worden geïnstalleerd, maar direct vanuit een folder werkt.
Marco.

.
Hansr

Berichtdoor Hansr » 07 mei 2015 14:47

Zo, het verhaal van de mapsource versies opgelost. Zowel de PC als het tablet hebben dezelfde versie (6.16.3).
Kan ik nu op de PC m.b.v. GMTK een backup maken en die naar het tablet sturen om hiermede het nieuwste kaartmateriaal op de SD te krijgen?
Moet ik nog ergens opletten? Ben geen ITC-er maar dat had je al gemerkt!

Hans
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mei 2015 15:51

Met GMTK een backup maken naar een externe Harddisk of USB-Stick, maar niet direct naar Tablet.

Daarna op Tablet met GMTK een Herstel/Restore doen vanaf die harddisk/usb-stick naar de sd in het Tablet.
Marco.

.
Hansr

Berichtdoor Hansr » 07 mei 2015 18:12

Hoi Marco,
Zo gezegd , zo gedaan. Op de sd kaart van het tablet staat nu de GMTKbackup van de 2015.40 City Navigator NT map.
Zoals voorheen komt het GMTK programma weer met de eerder vermeldde fouten. Schijf selecteren (staat goed op de D(=SDkaart)Daarna geeft progje aan dat er onvoldoende ruimte is op de C en gekozen moet worden naar een andere bestemming. Daarna kaart selecteren gaat nog wel maar dubbelklik op "bestemming"en daarna "start herstel"doet het niet. grrrrrrrrrr.

Files in de backup: 3694-1-City Navigator Europe NT 2015.40.gmap.gmtf
08ea....................................................gma
3694-1-City-Navigator Europe NT 2015.40.gmap.gmtd

Wat zou ik nog meer kunnen doen of bestaat er een andere mogelijkheid om die kaart zichtbaar te krijgen.
groet.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mei 2015 19:32

Een 2de andere SD aan het tablet en daarop restoren en die in het tablet laten. Geheugen tablet is te klein voor de kaarten, dus is er een additioneel medium nodig oom de kaarten op te zetten.

Een Backup kun je alleen restoren als er voldoende ruimte is, maar de backup zelf is niet rechtstreeks te gebruiken. De restore zorgt ervoor dat de kaart bruikbaar wordt voor MapSource.

Handmatig zou ik wel dit kunnen doen, de Backup via wat hernoemen en verplaatsen op die SD kaart zorgen dat ze gaan werken.
Marco.

.
Hansr

Berichtdoor Hansr » 08 mei 2015 07:03

Hallo Marco,
De tip met de 2e SD kaart was de oplossing. Mijn weekend begint goed!
Dank voor de genomen moeite.
Laatste vraag: Is het mogelijk om nu het hele bestand van de 2e (externe)SD kaart te kopieeren naar de SD kaart die al in het tablet zit( 16GB) zodat ik de externe SD achterwege kan laten?
Nogmaals bedankt.
Groet,
Hans
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2015 08:32

Ja, maar doe dit ook met de JaVaWa GMTK, dan kan BaseCamp/MapSource de kaarten straks ook nog vinden.
Marco.

.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”