JaVaWa Device Manager werkt niet meer

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Piet Paaltjes

JaVaWa Device Manager werkt niet meer

Berichtdoor Piet Paaltjes » 31 aug 2014 08:05

Beste forumleden,

Sinds kort werkt het bovenstaande programma niet meer, opnieuw installeren helpt ook niet. Bij het opstarten van Device Manager krijg ik constant de melding gegevens worden verzameld en moet ik het programma geforceerd stoppen gezien de melding programma reageert niet. Het is ontstaan nadat ik via mijn Garminn GPPSMap62 de kaarten van Recrenatinal Europe aan het laden was en mijn IMAC in de sluimerstand ging.Hoop dat iemand de oplossing weet.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 aug 2014 09:17

In je gebruikers bibliotheek staan 1 of 2 bestanden die je zou kunnen weggooien.

Pad is: /Gebruikers/[inlognaam]/Bibliotheek/Preferences/

en hier staat 1 of 2 bestanden:
- JaVaWa Device Manager.plist
- jdm.conf

Verwijder deze 2 bestanden, download in ieder geval de laatste versie van JDM en plaats deze in de Programma's folder. En probeer JDM weer, is nu terug naar als nieuw, dus ook weer accepteren van voorwaarden.

Hoe kom je in die folder? In de Finder naar de je Harddisk toegaan, dan via gebruikers naar je inlog/gebruikersnaam folder en hierna via het menu Ga dan kiezen voor Ga naar map.. dan invullen Bi (even geduld en Bibliotheek word aangevuld) en dan Ga knop. Nu kun je naar de Preferences folder bladeren en dan naar beneden voor de 2 bestanden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Piet Paaltjes

Berichtdoor Piet Paaltjes » 03 sep 2014 08:01

Beste Marco,

Bedankt voor je reactie, het Jdm bestand heb ik kunnen vinden in de lijst preferences en verwijderd. Device manager opnieuw geladen maar helaas geen verbetering. Nog steeds blauwe onderbroken balk met gegevens ophalen. Wellicht heb je nog een suggestie. Alvast bedankt weer.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 sep 2014 08:33

Misschien dat JaVaWa nog een idee heeft, maar ik zou het moeten zien.

Je zou een sessie kunnen boeken bij onze GPS Helpdesk voor een halfuurtje, dan kan ik meekijken.

http://www.gps-expert.nl/gpshelpdesk
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 03 sep 2014 22:55

Aan de configuratiebestanden kan het niet liggen. Waarschijnlijk raakt het programma in een loop omdat de kaart die je aan het laden was niet compleet is. Normaal gesproken moet dat wel gedetecteerd worden, maar blijkbaar is het bestand net op een plaats afgebroken dat JDM erop vastloopt.

Gewoon de kaart via Finder verwijderen zal het oplossen. Stuur een kopie via wetransfer oid naar info apenstaartje javawa punt nl, zodat ik kan kijken waar het misgaat en een oplossing ervoor kan inbouwen in JDM.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”