Foutmelding na dowload GMTK

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Jmwhendriks

Foutmelding na dowload GMTK

Berichtdoor Jmwhendriks » 02 aug 2014 16:36

Vanwege een nieuwe laptop heb ik zojuist GMTK opnieuw gedownload. (Ook RTW en Device Manager maar die geven geen problemen)
Dit lijkt helemaal goed te gaan. Als ik echter de toepassing wil openen krijg ik de volgende (fout)meldingen:
Wilt u het volgende programma toestaan wijzigingen aan deze computer aan te brengen? Uiteraard geef ik dan een 'Ja'
Vervolgens: JaVaWa GMTK kan niet uitgevoerd worden vanwege onvoldoende rechten (5)
Ook komt de melding: Er is een fout opgetreden: NilObjectException in module App.Open. Dit zegt mij echt helemaal niets!
Ik werk nu met W8
Ik heb inmiddels weer kaarten geïnstalleerd in Basecamp en diverse routes, ik wil deze héél graag veilig stellen voordat er weer een en ander met deze laptop fout zou gaan. Een updatemelding van Basecamp geeft ook foutmeldingen in de trant van 'corrupt' (weet ik nu niet meer exact te herhalen) dus dat sla ik nu maar over.
Heeft iemand een idee over de foutmelding bij GMTK?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 aug 2014 17:33

Probeer GMTK eens opnieuw te installeren als Adminstrator. Maar ook een virusscanner kan dwars zitten.

Met de verkenner naar de downloads folder toe en dan op het setup bestand de rechtermuisknop en kiezen Als Administrator.

Of deze, staat op de webpagina van GMTK bij JaVaWa:
Antwoord: Soms is het lastig om de vinger te leggen op het probleem waardoor GMTK het niet doet. Een mogelijke oplossing is het uitvoeren van JaVaWa GMTK in compatibiliteitsmodus:

klik met de rechtermuisknop op het pictogram van GMTK
klik in het menu op Eigenschappen
kies tabblad 'Compatibiliteit
vink nu onder compatibiliteitsmodus "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:" aan en kies in de lijst "Windows XP (Service Pack 3)"

Een gebruiker kon het probleem oplossen door de Behavior Blocker in Comodo Internet Security (tijdelijk) uit te schakelen. Andere virusscanners kunnen vergelijkbare functionaliteit bieden; kijk daar ook eens naar.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Jmwhendriks

Berichtdoor Jmwhendriks » 06 aug 2014 12:43

Bedankt voor dit antwoord.
Als 'Administrator' werkte niet maar het onderste deel bij 'comptabiliteit' wel. Ik had dit wel gezien maar kon me niet voorstellen dat met W8, een instelling met XP zou kunnen helpen. Maar wel dus, dank je wel.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”