RTW Tool, ontvlaggen

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Jmwhendriks

RTW Tool, ontvlaggen

Berichtdoor Jmwhendriks » 02 nov 2013 14:52

Ik heb voor het eerst, met behulp van de video cursus BaseCamp, zelf een route gemaakt Hierin heb ik twee vaste waypoints voor een koffiestop en lunch staan.
Om alle 'vlaggen' te verwijderen heb ik deze route in de RTW tool gezet met de instellingen: Uitvoeren naar Klembord Garmin, Uitvoeren als 'ontvlagde route' een 'vinkje' bij corrigeer glitches en niet bij ontvlaggen nieuwe stijl.
Onderaan bij de twee vermelde waypoints heb ik staan 'Uitvoeren als Waypoint' en bij Bewerking: Geen bewerking.
Nadat ik op 'Converteren heb gedrukt' en dit plak in BaseCamp heb ik echter nog maar één waypoint staan, de koffiestop. :?
Wat doe ik verkeerd of hoe kan ik ervoor zorgen dat ook mijn lunch in de ontvlagde route bewaard blijft?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Gr. José
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 nov 2013 15:59

Waarschijnlijk is de lunch een glitch, zet die eens uit en probeer het eens opnieuw.

Voor welk type toestel ben je bezig?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Jmwhendriks

Berichtdoor Jmwhendriks » 02 nov 2013 19:33

Hoi Marco,

Dat ga ik proberen, het is voor de zumo 660
Jmwhendriks

Berichtdoor Jmwhendriks » 02 nov 2013 19:40

Marco,

Bedankt voor deze tip want het heeft gewerkt. :-D
Wéér wat geleerd.

Fijne avond/weekend

Gr. José
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 03 nov 2013 01:44

De technische achtergrond: bij het ontvlaggen kijkt RTWtool of er een waypoint is waarvan de coördinaten (vrijwel) samenvallen met een viapunt; zo ja, dan wordt dat viapunt behouden. Als het waypoint dat gebruikt werd bij het maken van de route echter niet op de weg staat, zal het bijbehorende viapunt bij het unglitchen (wat plaatsvindt vóór het ontvlaggen) verplaatst worden naar de weg, en valt het dus niet meer samen met het viapunt...
De volgorde van de routines omdraaien is geen optie (unglitchen werkt alleen op viapunten; na het ontvlaggen zijn er geen viapunten meer), maar wat ik wel kan aanpassen is de tolerantie tussen de positie van het waypoint en het viapunt. Nu is die 3 meter, maar die pas ik wel aan naar 50 meter.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 nov 2013 12:01

Een andere oplossing om dit te vermijden is om het waypoint naar/op de weg te verplaatsen.

Waarschijnlijk heb je een Waypoint van een POI gemaakt (restaurant) en de POI's staan standaard niet op de weg. Door na het maken van het Waypoint van de Poi dit Waypoint naar/op de weg te verplaatsen, heb je hier geen last van.

Om nu de unglitch aan te passen naar 50m geeft de functie een aardige waarde vermindering, de meeste glitches zijn verm. ergens tussen de 5 en 20 meter, omdat het punt vroeger wel op de kaart stond, maar door verschuivende wegen niet meer. Ik zou het gewoon 3 meter laten, of het in de instellingen aanpasbaar te maken, zodat je het zelf kunt instellen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 03 nov 2013 13:56

Het is niet de tolerantie van de unglitchfuctie, maar van de ontvlagfunctie...
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”