Zumo 660 usb aansluiting defect

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Hans v W

Zumo 660 usb aansluiting defect

Berichtdoor Hans v W » 31 aug 2020 16:17

Hallo,
ik ben in het bezit van een Garmin Zumo 660, de usb aansluiting in het toestel zat los. Ik heb deze laten repareren, maar toen ik hem op ging halen kreeg ik te horen dat de usb aansluiting weer vast zat, maar dat deze niet meer werkte. Ik heb de kaarten op een geheugenkaart staan die in de Zumo 660 zit. Ik kan als ik de geheugen kaart uit de Zumo haal er nieuwe routes op zetten. Maar nu is mijn vraag, kan ik de kaart update die ik van Garmin krijg ook op deze manier activeren of gaat dat alleen via Garmin Express met de Zumo 660 via usb aangesloten op de pc?

Alvast bedankt, Hans
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 sep 2020 07:10

Als je een kopie van de zumo hebt gemaakt met bv JaVaWa Device Manager, dan zou je die kunnen herstellen op een usb stick en dan met Express de kaartupdate uitvoeren. Daarna de kaarten op de sd voor de zumo kopiereren.

Er is voor express alleen het bestand garmindevice.xml nodig, want daarin staat je serienummer van de zumo. Deze is wel te construeren van een andere zumo met dan in jou zumo via menu het serienummer van je eigen toestel op te zoeken (device id heb nodig).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”