GMTK vind geen kaarten

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Rider

GMTK vind geen kaarten

Berichtdoor Rider » 07 apr 2019 09:06

Het programma GMTK vind geen geïnstalleerde kaarten (meer). Ik heb de kaarten geïnstalleerd op een aparte partitie van mijn PC en dan een snelkoppeling naar de oorspronkelijke plaats, daar heeft Basecamp geen moeite mee en opent normaal de kaarten (ook de vorige versies kunnen zo ingezien worden). In het verleden had ook GMTK daar geen moeite mee en liet de kaarten normaal zien. Sinds een herinstallatie van de PC werkt dit niet meer.
Wat is er niet goed gegaan?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 apr 2019 12:43

Waarschijnlijk de snelkoppelingen die niet meer goed werken, door de her installatie.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Rider

Berichtdoor Rider » 07 apr 2019 13:50

Marco, de snelkoppeling voor de kaarten staan hier C:\ProgramData\GARMIN\Maps en volgens mij is dat de standaard plaats waar de kaarten geinstalleerd worden. Als ik op de snelkoppeling klik opent de kaartlocatie op de partitie normaal en zie ik de inhoud van de map.
Is er soms ook ergens in het gebruikersprofiel een vergelijkbare link (C:\Users\user\AppData)?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 apr 2019 15:57

Feit dat de snelkoppelingen op zich nog werken, maar niet meer in GMTK , schat ik in dat GMTK een referentie kwijt is en niet meer snapt dat het snelkoppelingen zijn.

Zoiets, mogelijk dat de snelkoppelingen intern veranderd zijn van bv: D:\ naar \\machinenaam\d$\etc....
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Rider

Berichtdoor Rider » 07 apr 2019 16:22

Marco, was het maar waar, de snelkoppelingen zien er als volgt uit: "D:\Download\GPS & Garmin\City Navigator Europe NTU 2019.30.gmap" en zo was het altijd al. Dat is de naam van de map waarin de kaarten zijn opgeslagen.
Is er in GMTK niet een optie om de juiste verwijzingen in te voeren? Zou het kunnen helpen als ik niet alleen GMTK de-installeer, maar ook het register schoon maak en dan opnieuw weer installeer?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 apr 2019 17:43

Nee, dat helpt allemaal niet, beide heeft geen zin.

Wat ik zou doen is de snelkoppelingen weggooien en daarna met Verkenner weer de kaarten kiezen waar ze nu staan, dan kopiëren kiezen en plakken als snelkoppeling in de c:\ProgramData\Garmin\Maps\ folder.

Ow, mogelijk dat je inderdaad GMTK opnieuw moet installeren, bij herinstallatie kunnen rechten worden terug gezet. En GMTK heeft admin rechten nodig.
Marco.

.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”