alternatief JaVaWa Mac gebruikers

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
a3enne

alternatief JaVaWa Mac gebruikers

Berichtdoor a3enne » 23 jul 2017 13:40

Wat is het alternatief voor het gebruik van de JaVaWa programma's die niet meer compatibel zijn met MAC OS Sierra?
Ik wil bijvoorbeeld op dezelfde gemakkelijke wijze de kaarten beheren, bestanden hernoemen etc.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 jul 2017 19:14

Inplaats van GMTK kun je gebruik maken van Garmin MapManager om kaarten te installeren en verwijderen.

Verder zijn er geen alternatieven, JaVaWa programma's zijn uniek en een gouden combinatie van kennis en praktijkervaringen van JaVaWa en GPS Expert gebundeld in deze programma's.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Wil51

Berichtdoor Wil51 » 24 jul 2017 06:53

Zou de maker van de programma van JAVAWA zijn kennis niet willen overdrager, zodat iemand anders kan door gaan met het updaten van zijn programma's. Ik heb begrepen dat door ziekte de programma's geen update's meer krijgen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 jul 2017 08:45

Als je ziek bent valt er niets meer over te dragen ;) Gelukkig gaat het al een stuk beter met hem.

Gewoon geduld hebben of Sierra ongedaan maken, of een Windows computer (virtueel) erbij houden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
a3enne

Berichtdoor a3enne » 24 jul 2017 15:42

Bedankt voor t antwoord....had al zo'n vermoeden. Dan dus idd maar weer Windows op de MAC. Jammer van zo'n goed programma maar belangrijker dat de maker weer gezond wordt.
Wil51

Berichtdoor Wil51 » 24 jul 2017 19:31

De maker geeft op zijn website aan dat vanwege zijn gezondheid er geen updates meer komen.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 29 jul 2017 23:07

Wil51 schreef:Zou de maker van de programma van JAVAWA zijn kennis niet willen overdrager, zodat iemand anders kan door gaan met het updaten van zijn programma's. Ik heb begrepen dat door ziekte de programma's geen update's meer krijgen.

Ik zou de broncode best willen overdragen naar iemand die het kan overnemen. Alleen het vinden van iemand die:

• bekend is met dezelfde ontwikkelomgeving
  • zowel voor Mac als Windows programmeert
  • bekend is met de technische achtergronden van de Garmin GPS-toestellen
  • bereid is om er heel veel tijd in te steken
  • dat wil doen voor een zeer karige beloning (de donaties stromen helaas niet binnen)
zal een uiterst moeilijke zoektocht worden... Ken je iemand?

Ik heb eerder al eens de broncode van een ander programma vrijgegeven, eentje voor het combineren van OSM-kaarten. Dit programma is vele malen eenvoudiger dan JDM en GMTK, maar toch is er niet één die het opgepakt heeft.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Wil51

Berichtdoor Wil51 » 31 jul 2017 07:17

Helaas ken ik niemand. Anders zou ik die meteen met je in contact brengen. Bij mij werken de programma nog wel op de mac met versie IOS 10.12.6. Maar in september komt er weer een update voor de Mac. Dan is het weer afwachten of het blijft vwerken.
douwevt

Berichtdoor douwevt » 14 sep 2017 21:37

Even een idee, maar is het niet mogelijk het aan Garmin over te dragen/te verkopen. Javawa is, naar mijn ervaring, vele malen beter dan hun eigen rommel.

Groet,
Douwe
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 25 sep 2017 23:00

Het probleem is gelukkig opgelost met de komst van de nieuwste macOS-versie, macOS High Sierra. Allemaal updaten dus...
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”