Vragen over etrex35

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Assie2

Vragen over etrex35

Berichtdoor Assie2 » 02 aug 2016 16:03

Ik twijfel nog over het kopen van een gps. Ik wil deze gebruiken voor geocaching. Op dit moment doe ik dit met m'n iPhone. Gaat goed, behalve batterijduur en ik mis wel paadjes als ik het in bos loop.
Ik heb nu even een etrex35 te leen, maar snap niet zo goed of ik ook een multi kan doen daarop (met de al voorgeladen caches). Zie ik dan ook de waypoints al en zo?
En zie ik ook veel beter paadjes in een bos vergelijkend met m'n iPhone?
Twee vragen dus eigenlijk.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 aug 2016 20:23

Wat voor programma gebruik je nu op de iPhone om mee te lopen en wat voro kaart zit daar in?

Zoeken en lopen gaat prima met de eTrex, bijwerken log's enzo gaat sneller met de iPhone.

Mogelijk dat gebruik van bv een programma zoals OSMAND, Galileo, Navfree, PocketEarth, TwoNav, etc, die gebruik maken van OSM kaarten (OpenSourceMaps) je meer details geven. Maar als de details in OSM niet zit, zul je ze ook niet in de eTrex krijgen.

Let wel, zoeken is wel 1 van de uitdagingen van Geocaching ;)

Accu duur kun je oplossen door een powerbank mee te nemen voor de iPhone en waterdichtheid met een diepvrieszakje van AH (klik en sluit o.i.d.). Door het plastic kun je scherm nog steeds bedienen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Assie2

Berichtdoor Assie2 » 03 aug 2016 16:36

Ik gebruik nu de officiële geocaching app (classic). Met Apple kaart. Open source maps is net gestopt ermee in die app geloof ik. Sowieso kwam ik er te laat achter dat ie er in zat.

Maar kun je met de eTrex 35 dus ook makkelijk multi s doen? Dat je niet steeds de waypoints in hoeft te geven maar deze er ook van te voren ingeladen zijn zoals op iPhone? Ik kan het nog niet vinden namelijk.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 aug 2016 20:09

Het programma Garmin BaseCamp gebruik je om de inhoud van je eTrex te beheren. Via een programma als GSAK kun je vanaf de Geocaching website hele series geocaches met bijbehorende waypoints laden naar de eTrex.

Echter, sommige waypoints zijn van te voren bekend, maar sommige ook niet, die vind je onderweg pas door het oplossen van puzzels. Maar die zul je op de iPhone ook niet van te voren weten en dienen in te voeren.

Ik geocache zelf te weinig te weten wat het exacte verschil is gedurende het geocachen van multies tussen Garmin GPS of iPhone. Ben ook niet in het bezit van een iPhone. Maar je kunt qua geocachen alles met de eTrex. de iPhone heeft nog als voordeel dat er soms andere apps zijn die je helpen met oplossen puzzels, dat lukt je op de eTrex niet.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Assie2

Berichtdoor Assie2 » 04 aug 2016 16:38

Bedankt voor je informatie. Ik ga nog even verder twijfelen 😉

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”