Etrex 25t: Touchscreen reageert niet -> omruilen?

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
M Kactus

Etrex 25t: Touchscreen reageert niet -> omruilen?

Berichtdoor M Kactus » 20 jul 2016 11:27

Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Garmin Etrex 25t, en het is meteen mijn eerste wandelgps. Ik ben me dus druk aan het inlezen en hoop alles wat meer onder de knie te krijgen voor de vakantie. Dan zou hij vooral dienst moeten doen. Ik heb Basecamp, JDM en de nieuwste firmware op de gps.

Nu loop ik allereerst aan tegen een probleem dat ik hier en daar nog wel terugvind: Het touchscreen stopt soms met reageren tijdens de wandeling. De menuknop blijft werken, en soms ook een stukje van het touchscreen, maar de rest valt weg. Dan kan ik 'm alleen nog maar heropstarten.

Dan zit ik met 2 vragen, waarvan de tweede de voornaamste:
1. Als ik op dat moment een spoor aan het volgen ben, herneemt hij dan automatisch het spoor zodra ik hem weer opstart? En kan ik de Tracback tot aan het begin van de wandeling gebruiken?

2. Is het de moeite om hiermee terug te gaan? Ik vind het wel een aardig gebrek, maar als alle modellen hier last van hebben, kan ik me de moeite natuurlijk beter besparen.

Alvast bedankt voor het antwoord, ik ga nog wat lezen. Nog veel te gaan!

Edit: Oh, ja. Er stonden ook geen geocaches geïnstalleerd, terwijl dat wel zou moeten. Ik gebruik ze niet, dus ik mis ze ook niet, maar hangt dat misschien samen met het euvel?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 jul 2016 06:45

Weg vallen Touch is niet goed, neem contact op met Garmin of je leverancier om dit te laten repareren.

Ik heb ook wel eens gehad dat de Touch niet lijkt te reageren, maar dan is deze met iets bezig en gaat na enige tijd toch weer verder en is weer te bedienen.

Caches weet ik zo even niet, ook hiervoor Garmin NL bellen/mailen.
Laatst gewijzigd door Marco op 20 sep 2016 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
M Kactus

Berichtdoor M Kactus » 22 jul 2016 07:46

Bedankt voor het antwoord! Ik weet voldoende. De gps gaat weer naar de winkel. Hopelijk vervangen die hem meteen, en hoeft hij niet opgestuurd te worden, of zo. Ik ben nog volop aan het oefenen :)

Voorlopig kan ik al wel zeggen dat dat probleempje letterlijk het enige nadeel is aan de gps. Hij doet precies wat ik zoek, en is erg vlug. Nu hopen dat het snel opgelost raakt.
M Kactus

Berichtdoor M Kactus » 27 jul 2016 13:52

Misschien even een update: Ik heb de gps dus maar weer teruggebracht naar de winkel. Alleen kunnen ze hem niet meer omruilen, omdat ik 'm al aan de computer had gehangen. Beetje suf, maar hij moet dus opgestuurd worden, voor ze kunnen beslissen of ik een nieuwe krijg, of deze gerepareerd wordt.

Ik krijg gelukkig wel een vervanger, zodat ik alvast niet zonder zit op vakantie.
M Kactus

Berichtdoor M Kactus » 20 sep 2016 14:42

En weer een reactie op mezelf, voor wie het kan interesseren. Ik heb een nieuwe gekregen van Garmin. Was wel te denken, want hij was nog maar een paar weken oud, maar ik vind het wel fijn.

De vervanger heb ik nog even hier, voor als de nieuwe toch kuren zou krijgen, maar ik heb hem ondertussen al een paar uur getest, en ben nog nergens tegenaan gelopen. Dus bedankt, Marco, voor het antwoord. Ik ben geholpen :)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 20 sep 2016 19:39

Top!

Ik zie dat ik op deze nog geen antwoord heb gegeven:

1. Als ik op dat moment een spoor aan het volgen ben, herneemt hij dan automatisch het spoor zodra ik hem weer opstart?

Dit hangt van het toestel af. sommige tonen gelijk de track weer na aanzetten, bij anderen dien je de track opnieuw te starten.

En kan ik de Tracback tot aan het begin van de wandeling gebruiken?
Ja, maar alleen over het stuk wat je net gelopen hebt, dus niet van een geladen track van internet.
Via Waarheen (Zoeken/Loep) - Tracks/Sporen de juiste spoor vinden en op Ga drukken. Welke kant je oploopt maakt niet uit, wel zal de koerswijzer in het kompas de loop richting van de track aanduiden.

TracBack is dus alleen wat net is opgenomen en wat je weer terug wilt lopen. (bij oudere eTrex was alles TracBack).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”