Route loopt van boven naar onder op het scherm

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Buncer

Route loopt van boven naar onder op het scherm

Berichtdoor Buncer » 17 feb 2016 10:45

Hallo,

Ik heb pas een Garmin Oregon 650 om te wandelen gekocht. Als ik een track inlaadt via Basecamp en ik ga dan buiten deze track lopen, merk ik dat mijn blauwe pijltje bij de te volgen track van boven naar beneden op het scherm loopT en waar ik rechts draai het pijlte op het scherm naar links draait. Ook verdwijnt het pijltje van het scherm en dien ik de kaart manueel met de vinger verder te slepen. Ik heb de kaart OSM fietsroute bnl geinstalleerd. Wie kan mij raad geven?

Alvast bedankt
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 feb 2016 20:42

Er zijn 2 schermen, het navigatie scherm en het vooruitkijk/blader scherm en met beide zie je de kaart.

Als je kiest voor Kaart zie je de blauwe pijl (wat jezelf bent) in het midden staan. en linksonder een kruis (kruis is terug naar menu).

Als je nu gaat wandelen, dan zul je zien dat de blauwe pijl op dezelfde plaats blijft en dat de kaart onder je doorschuift. Via 3streepjes - Stel kaart in kun je de richting op Koers boven zetten (normaal), noord boven of automodus.

Nu komt de truuk, als je de kaart aanraakt en gaat schuiven sta je in vooruitkijk/blader stand en dan schuift de kaart niet meer, dan beweegt de blauwe pijl over de kaart en kan uit beeld raken. Links onder staat een kromme pijl als keuze om 1x terug te gaan in het scherm. En dan sta je weer in navigatie stand.

Via 1x kort op aan/uit knop drukken kun je het hangslot kiezen om het scherm te blokkeren.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Buncer

Berichtdoor Buncer » 22 feb 2016 13:14

Hartelijk dank Marco voor de uitleg. Je hebt me goed geholpen.

grtz,

Buncer
I

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”