Dakota 10 - start op, maar kan geen gegevens vast houden

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Tonygils

Dakota 10 - start op, maar kan geen gegevens vast houden

Berichtdoor Tonygils » 24 mar 2015 15:07

Hallo forumleden,

Ik heb een garmin dakota 10 en heb een stomme fout gemaakt..
Ik wilde een nieuwe kaart gaan installeren en de garmin zij dat hij te vol zat, terwijl ik de oude map er al af had gegooid. ik dacht: laat ik de map eens formatteren.
Nu blijkt dat er iets van besturingssoftware op stond :( nu start het apparaat wel op maar bij het inladen van een coordinaat loopt hij vast of valt hij uit. en een hoop andere functies doen het niet.
heb al geprobeerd de software te updaten met webupdater maar die herkend mijn gps niet. harde reset werkt ook niet helaas.

Ik heb al op internet gezocht maar niemand met een goede oplossing hiervoor. nu vraag ik me af:

Is er iemand met een dakota 10 die een kopie van zijn bestanden kan maken zodat ik kan proberen deze te gebruiken?

ik hoop van iemand te horen:)

MultiQuote
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 mar 2015 17:26

Omdat de Dakota opstart lijkt het geen firmware probleem te zijn.

maak handmatig de X:\garmin\ folder aan en download de basiskaart van dit forum en zet die eens in die garmin folder. Dan opnieuw opstarten en controleren of de \garmin\GarminDevice.xml fiel is aangemaakt.

Controleer ook of de Dakota FAT is geformateerd en niet per ongeluk Mac of NTFS.

Zodra de garminDevice.xml wordt aangemaakt in de \garmin\ folder zal ook WebUpdater werken om de talen weer op te halen.

Basiskaart staat hier: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=927
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Tonygils

Berichtdoor Tonygils » 25 mar 2015 21:04

Marco schreef:Omdat de Dakota opstart lijkt het geen firmware probleem te zijn.

maak handmatig de X:\garmin\ folder aan en download de basiskaart van dit forum en zet die eens in die garmin folder. Dan opnieuw opstarten en controleren of de \garmin\GarminDevice.xml fiel is aangemaakt.

Controleer ook of de Dakota FAT is geformateerd en niet per ongeluk Mac of NTFS.

Zodra de garminDevice.xml wordt aangemaakt in de \garmin\ folder zal ook WebUpdater werken om de talen weer op te halen.

Basiskaart staat hier: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=927

krijg het helaas niet voor elkaar. garmin herkend de kaart ook niet.
ik twijfel of hij goed gepetitioneerd is.
er lijkt een hoofdpartitie en een sub partitie te zijn.
de hoofdpartitie staat als MBR(hoofdopstartrecord) en de 2e als fat32
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mar 2015 22:53

Klinkt op zich niet verkeerd, anders een sessie boeken via onze GPS Helpdesk, kan ik meekijken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”