oregon ontkoppelen van pc werkt niet goed

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Barnold

oregon ontkoppelen van pc werkt niet goed

Berichtdoor Barnold » 16 mar 2015 12:38

Tot voor kort kon ik mijn Oregon 450t zonder problemen verbinden met mijn windows PC en ook weer ontkoppelen op de nette manier.
Maar sinds kort werkt dat niet meer.
Ik kan nu alleen nog maar of de garmin zelf, of de SD-kaart individueel ontkoppelen. Voorheen was de bovenste regel (in het windows ontkoppel boxje vanuit de taakbalk) vet en ontkoppelde ik met één klik de oregon en de sd-kaart.
Nu kan ik alleen een van beide klikken en vervolgens blijft de oregon aan maar kan ik niet meer netjes ontkoppelen.
Het ontkoppel dialoogje "hangt" ook. Als ik de oregon lostrek gaat hij uit en komt de ontkoppel dialoog ook weer "vrij".
Op een andere PC is het gedrag identiek.
Wat te doen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 mar 2015 12:15

Probeer eens een hard reset uit te voeren van de Oregon: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=817

Probleem is vaag, maar ligt wel aan de Oregon.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Barnold

Berichtdoor Barnold » 17 mar 2015 23:35

welke instellingen worden bij zo'n harde reset overschreven?
wat moet ik op de een of andere manier back-uppen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 mar 2015 23:40

Alle instellingen in het huidige profiel en enkele generieke instellingen worden allemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Je kunt het beste met BaseCamp de inhoud van je toestel veilig stellen (routes, waypoints en tracks) en voor het resetten even een profiel te kiezen wat je nooit gebruikt

Wil je een totale backup van de Oregon, gebruik dan het gratis programma JaVaWa Device Manager om dit te doen. Met dit programma kun je ook controleren op corrupte bestanden in de gps. Maar normaal heeft problemen met afkoppelen niet met corrupte (niet volledige) bestanden te maken.

Andere controle kan een schijfcontrole door Windows zijn.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Barnold

Berichtdoor Barnold » 17 mar 2015 23:43

bedankt, ik ga het proberen binnenkort.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”