Geen USB communicatie Dakota20 - PC

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Hammie

Geen USB communicatie Dakota20 - PC

Berichtdoor Hammie » 01 mar 2015 11:01

Ik heb sinds een half jaar een Dakota 20. Nu heeft die sinds kort kuren. Bij aansluiten op de pc via usb, gaat het scherm van de Dakota dimmen en vervolgens uit. Dit ook op andere pc. Wat kan de oorzaak zijn?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 mar 2015 14:26

Dit kan meerdere oorzaken hebben, maar meest waarschijnlijke is dat er en beschadigd route/track/waypoint bestand is ontstaan en die dien je te verwijderen van de Dakota.

Beste is de Dakota aangesloten te laten aan de USB kabel en nadat deze zichzelf heeft uitgeschakeld, weer aanzetten, maar de aan/uit knop dan ingedrukt te houden voor minimaal 30sec. De Dakota zou dan in USB stand geforceerd moeten worden.

Download het gratis programma JaVaWa Device Manager en laat die een controle uitvoeren op de Dakota, ook even in het Extra menu kiezen voor controle op corrupte bestanden.

Ondertussen gebruik je geen BaseCamp! Pas na de controle met JDM programma BaseCamp opstarten, als die nog een melding geeft, goed lezen, daar staat dan vaak de naam van het bestand wat de melding genereert en dan dat bestand via JDM verwijderen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Hammie

Berichtdoor Hammie » 02 mar 2015 10:31

Inmiddels gedaan je suggestie gedaan. Uiteindelijk kwam die inderdaad in de usb mode en heb ik Device manager er op los gelaten, nadat ik een back-up gemaakt had. Hij kon geen corrupte bestanden vinden. daarna Manager uitgeschakeld en Base Camp gestart. Niks bijzonders te zien.

Daarna GPS ontkoppeld en even later weer aan gekoppeld. Maar helaas: alles nog hetzelfde, oftewel: hij ging uit. Ook op andere usb poorten geprobeerd, zonder resultaat.

Het nuttige was alleen dat ik mijn track en waypoints van j.l. zaterdag nog kon veiligstellen. Deze daarna ook verwijderd. Daarna nog steeds de fout...

Hoe nu verder?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 mar 2015 11:26

Weet je zeker dat er genoeg vrije ruimte is op het toestel? Als je een Mac gebruikt in ieder geval de prullenbak legen.

haal de microSD kaart eruit en kijk dan wat er gebeurd.
Een schijfcontrole laten uitvoeren.
En als laatste een hard reset uitvoeren: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=817 (gegevens wel opslaan, deel is weg, idem voor instellingen, dus zet toestel eerst in een profiel wat je nooit gebruikt)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Hammie

Berichtdoor Hammie » 02 mar 2015 13:31

Helaas heeft ook dit niets uitgehaald. Weliswaar werkte de optie niet om met een vinger rechtsboven op te starten, maar toen heb ik een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan via het toestel. Echter dus geen resultaat.

Dus verder ook geen foutmeldingen en/of corrupte bestanden gevonden.
Wellicht is nu de volgende optie contact opnemen met Garmin? (=onder garantie).
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 mar 2015 13:52

probeer die hard reset een paar keer, want via het menu is wel een reset, maar niet een hard reset.

Mogelijk via BaseCamp of JDM programma alle waypoints, routes en tracks wissen, maar als dat ook niet helpt, dan inderdaad contact opnemen met je leverancier of direct met Garmin.
Marco.

.
Hammie

Berichtdoor Hammie » 02 mar 2015 14:01

Zojuist contact gehad net Garmin. Hij wordt omgeruild voor een nieuwe. Dus deze threat kan gesloten worden. Bedankt tot zover.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”