Kaarten op SD oregon 450

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Email

Kaarten op SD oregon 450

Berichtdoor Email » 01 feb 2015 15:03

Hoi
Ik wil verschillende kaarten op een SD kaartje zetten, zodat ik altijd meerdere kaarten tot mijn beschikking heb.
Enkele vraagjes:
Wat is de maximale groote van het SD kaartje wat ik kan gebruiken
Als ik de img bestanden op het kaartje zet, kan mijn oregon deze dan gebruiken.
Kan ik de gratis open street kaarten .gmap ook gewoon in mijn oregon gebruiken?
Alvast bedankt.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 feb 2015 16:01

Email schreef:Wat is de maximale groote van het SD kaartje wat ik kan gebruiken

Ga er vanuit dat 16Gb nog zal werken. En zelfs mogelijk 32 en 64Gb, maar dat is overdreven veel ruimte.

[quote="Email"]Als ik de img bestanden op het kaartje zet, kan mijn oregon deze dan gebruiken./quote]
Ja, maar alleen gecombineerde c.q. speciaal voor de Oregon samengestelde IMG bestanden en dus niet per tegel!

[quote="Email"]Kan ik de gratis openstreet kaarten .gmap ook gewoon in mijn oregon gebruiken?/quote]
Nee, want dat zijn losse tegels en niet samengesteld.

Een kaart op de computer dient te worden samengesteld via het programma Garmin MapInstall of Garmin MapSource en niet zomaar naar het toestel gekopieerd. Bij OSM downloads wordt ook vaak een gmapsupp.img beschikbaar gesteld, dat is de al samengestelde kaart die in het toestel of op de microSD kaart kan worden gekopieerd met een eigen naam (IetsAnders.img) probeer spaties en speciale tekens in de bestandsnamen te vermijden.

Maximale grootte van een IMG bestand is 4Gb, zelf maak ik ze meestal tot maximaal 3.7Gb.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Email

Berichtdoor Email » 01 feb 2015 16:18

Zou ik dit ook met base camp kunnen doen in plaats van map installeer of is map installeer makkelijker?
Hoe kan ik dat het beste doen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 feb 2015 16:52

MapInstall wordt door BaseCamp aangeroepen als je met de muis wijst naar de interne opslag van de Oregon en dan rechtermuisknop en kiezen voor installeren kaarten.

Dat is de integratie, maar verder is MapInstall een apart programma (wat tijdens installatie van BaseCamp dus ook geïnstalleerd word).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
frankdg

Berichtdoor frankdg » 31 mar 2018 21:22

Hi Marco

Heb me net hier ook een account aangemaakt...had dit forum nog niet eerder ontdekt
Gisteren de héél Europa OFM kaarten gedownload en reeds uitgepakt
Alle delen hebben idd aan aparte naam dus hoef ik er niets aan te veranderen
Heb (nog steeds) de Oregon 450 en wil dus de laatste versie 2018 of de 7 kaartdelen er op zetten
In de Oregon zit sinds de aankoop een 16Gb micro sd
Door een foutieve handeling heb ik deze namiddag de /Garmin verwijderd met alle oude kaartdelen er in verwijderd
Dit in plaats van enkel de kaartdelen ze uit te verwijderen....dom van me
Nadien recycle bin leeg gemaak en dan nadien.....was ik me bewust van de domme fout die ik maakte
Dus moet ik opnieuw beginnen enkel ben ik de draad nu ff kwijt "hoe" want zonder deze map /Garmin geen kaarten te zien op de Oregon
Graag je advies zodat ik weer mee ben....
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 mar 2018 22:05

De map Garmin maak je handmatig aan op de microSD, gewoon met Windows verkenner / Mac Finder.
Marco.

.
frankdg

Berichtdoor frankdg » 31 mar 2018 23:12

Hi Marco

Dank voor je :wink: feedback
Heb uit één map de OFM(EU2018_C_GPS) het submapje gehaald met de naam garmin
Het gmapsupp.img bestand dat in de map garmin zat heb ik hernoemd : gmapOFM(EU2018_C_GPS.img
Dan heb ik deze gekopieerd naar de micro sd.....2,97Gb
Na de upload even JDM opgestart en kon deze meteen lezen zonder foutmeldingen
Dus denk dat ik nu terug verder kan....
En, ik neem aan dat ik nu de gmapsupp.img van elk kaartdeel éérst hernoem en dan in dezelfde map garmin plaats....?

Met dank en groeten
Frank
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 apr 2018 07:59

Correct.

Zelf hou ik de namen van de bestanden niet te lang en zondet spaties of bijzondere tekens.
Ik gebruik alleen dr undetscore.

Probeer maar eens de bestandsnaam met JDM te wijzigen.
Marco.

.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”