Oregon 550T scherm repareren.

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
AJBDVD

Oregon 550T scherm repareren.

Berichtdoor AJBDVD » 18 sep 2014 22:04

Bij mijn Oregon 550 T heb ik het volgende probleem,

Op het scherm is een grijze balk zichtbaar van ong. 4 mm breed, in elk menu zichtbaar !

de grijze balk zit op 20 mm van de boven kant en loopt horizontaal.

hoe los ik dit probleem op ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 sep 2014 07:21

Met Garmin bellen/e-mailen voor reparatie. Of op e-Bay naar een vervangend scherm zoeken en deze plaatsen. Of zelf open maken en eerst eens de verbindingen controleren naar scherm, mogelijk dat dat al voldoende is.

Maar je dient wel handig genoeg zijn om dat zelf te kunnen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Beste-els

Berichtdoor Beste-els » 22 sep 2014 16:06

Marco schreef:Met Garmin bellen/e-mailen voor reparatie. Of op e-Bay naar een vervangend scherm zoeken en deze plaatsen. Of zelf open maken en eerst eens de verbindingen controleren naar scherm, mogelijk dat dat al voldoende is.

Zelf reapareren zou ik niet adviseren. Heb het laatst geprobeerd met een touchscreen (digitizer glass) voor een Dakota 20 maar het is een ontzettend priegelwerk waarvoor je ook nog het juiste gereedschap en ervaring moet hebben. Zie https://www.youtube.com/watch?v=a-P7UsJm9hA. Je moet het schermpje bestellen bij http://www.mylcdtouchscreen.com/Supply-garmin-oregon-repair-parts_c51 want Garmin NL levert geen losse onderdelen. je kunt 'm wel naar Garmin toesturen voor "reparatie". je krijgt dan een refurbished apparaat terug. Vraag wel eerst wat 't kost.
AJBDVD

Berichtdoor AJBDVD » 03 okt 2014 21:20

Marco schreef:Met Garmin bellen/e-mailen voor reparatie. Of op e-Bay naar een vervangend scherm zoeken en deze plaatsen. Of zelf open maken en eerst eens de verbindingen controleren naar scherm, mogelijk dat dat al voldoende is.

Marco, bedankt voor je advies , Garmin heeft een omruilgarantie voor toestellen die buiten de garantie vallen, kosten € 102,85 + weer een jaar garantie ,dat heb ik dus gedaan. gr Al DvD

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”