Kaart niet zichtbaar in GPS toestel

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Impie

Kaart niet zichtbaar in GPS toestel

Berichtdoor Impie » 23 jul 2014 19:21

Hallo,

Bij het overzetten van kaarten naar mijn gps (dakota 20) gaat iets mis. Ik zie uiteindelijk geen kaart ondergrond, maar de kaarten staan wel op het toestel zelf en kan ik ook in/uitschakelen. Kan iemand mij hiermee helpen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 jul 2014 10:58

Heeft de GPS ontvangst en is de GPS waar de kaarten zijn?

Download in inder geval het gratis programma JaVaWa Device Manager programma, daarmee kun je in je toestel kijken en zien of de kaarten er goed in stan
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Impie

Berichtdoor Impie » 25 jul 2014 23:01

Hallo Marco,

Bedankt voor je reactie. De Dakota heeft ontvangst. Ik weet niet zeker of ik de tweede vraag helemaal begrijp, maar de kaarten staan ook op de GPS.

Ik heb de tool gedownload (super tip !). Bij het beheer van de kaarten gaf deze aan dat er geen basiskaart opstaat en dus minder kan functioneren. Klopt idd want deze had ik recentelijk verwijderd. Terugzetten lukte nog niet echt want het gratis downloaden mislukt steeds (programma crasht).

Denk jij ook als ik de basiskaart weer installeer het beter zal gaan en heb je mss een aanwijzing waar ik die het best vandaan zou kunnen halen?

Bijvoorbaat dank

Groeten
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 jul 2014 06:52

Hier vind je de basiskaart: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=927 (wel inloggen in forum).

Deze dient altijd aan te staan in Stel-in - Kaart - Kaartselectie

Is het misschien zo dat je meer moet zoomen om de kaart te zien? In het kaartscherm staat een streepje met een getal erbij, dat is de schaal grote, als daar bv 300km staat, dan veel en vaak op de + drukken die op het scherm staat om in te zoomen tot bv 10km. OF als er 20m staat op de - te drukken om uit te zoomen en zo meer overzicht te krijgen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Impie

Berichtdoor Impie » 26 jul 2014 22:15

hallo Marco,

Probleem opgelost :-D . Ik kan alle kaarten weer zien. heel erg bedankt voor je duidelijke hulp/aanwijzingen. mijn vakantie is gered (MTB-en)

groeten
jagcommandeur

Berichtdoor jagcommandeur » 06 aug 2018 20:44

Ben toch benieuwd wat uiteindelijk de oplossing was.

Ik zie bv alle kaarten (nederland, Openfietsmap BNL) op mijn Dakota 20 en als ik ze met JDM open, dan kan ik inzoomen tot op straatniveau. Alleen op mijn Dakota 20 kom ik maar tot het zoomniveau van de basiskaart. Dus hoofdwegen en plaatsen als een stip. ik heb echt van alles geprobeerd: alle kaarten incl basemap opnieuw geinstalleerd. Allerlei namen gewijzigd. JDM geeft geen fouten. Mijn OSM kaarten staan op SD. Maar ook geprobeerd om ze op de Dakota zelf te zetten.. Allerlei (praktisch alle) instellingen gewijzigd incl zoomniveaus en weer teruggezet. NIets helpt.
lijkt wel of de basiskaart alles overruled, En het maakt dan niet uit of die in- of uitgeschakeld is. Als ik dan Nederland inschakel zie ik de max detaillering van de basiskaart...

Wie heeft er enig idee?
ALvast bedankt, Jan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 aug 2018 21:34

Met JDM even een rapportje maken en de link hief plaatsen, dan kunnen we meekijken.
Marco.

.
jagcommandeur

Berichtdoor jagcommandeur » 06 aug 2018 21:53

Ga ik doen. djw.
ik had opnieuw de kaarten vanuit basecamp met mapinstall op de dakota gezet en zichtbaar gemaakt in Basecamp. En dan blijkt dat het detailleringniveau in basecamp veel te laag is en afwijkt van die op de PC. Er gaat blijkbaar iets mis met de kaarten op de dakota zetten...
de link is : http://jdm.javawa.nl/EvRJ
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 06 aug 2018 22:10

jagcommandeur schreef:als ik ze met JDM open, dan kan ik inzoomen tot op straatniveau.

JDM laat van de kaart in je toestel alleen de blauwe segmentcontouren zien op een standaard kaartachtergrond. Die achtergrond heeft niets met de kaart in je toestel te maken. Het detail van de kaart in je toestel kan je met JDM niet zien.

De kaarten zijn erg klein, dat wijst erop dat je ze met de laatste MapInstall geïnstalleerd hebt. Die bevat een bug en kan daardoor geen goede kaarten op je toestel zetten. Je kunt BaseCamp 4.7.0 deïnstalleren en de voorgaande versie (4.6.2) installeren, maar dan ben je alle wijzigingen aan routes e.d. na de laatste update kwijt (is wel op te lossen met backups e.d., maar blijft een gedoe).

De kaarten van garmin.openstreetmap.nl en openfietsmap.nl kun je ook in toestelformaat downloaden, die zet je zó zonder tussenkomst van MapInstall op toestel of SD-kaart; dat is de makkelijkste oplossing.

De derde oplossing is het installeren van Garmin MapSource, die gebruikt dezelfde kaarten als BaseCamp en kan zelf, zonder tussenkomst van MapInstall de kaarten naar je toestel overzetten.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
jagcommandeur

Berichtdoor jagcommandeur » 07 aug 2018 08:01

Heel erg bedankt. Ik heb met basecamp 4.6.2. de kaarten opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren....
Groet Jan

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”