snelheidswaarschuwing in Montana

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
TMontanaGPS

snelheidswaarschuwing in Montana

Berichtdoor TMontanaGPS » 14 mei 2014 21:14

Ik heb vernomen dat wanneer men op de Montana de City Navigator Europa installeert en het dashboard Nuvi kiest er wanneer men harder rijdt dan de toegestane snelheid een signaal zou komen. De snelheid die je rijdt zou in het rood worden aangegeven en tevens zou er een geluidsignaal te horen moeten zijn. Helaas krijg ik deze instelling niet voor elkaar. Kan iemand mij aangeven wat ik mogelijk fout doe dan wel voor welke instellingen ik moet kiezen.

b.v.d.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 mei 2014 11:58

Het werkt wel met het nuvi dashboard, maar niet op alle wegen word dit weergegeven, pas als het in de kaart zit, kan het getoond worden.

Vooral op snelwegen zie je dit, binnendoor vaak niet. Of zelfs verkeerd aangegeven, in NL word nog regelmatig 80 getoond, terwijl je er maar 60 mag.

M.a.w. het is totaal niet compleet en aangegeven snelheid is ook regelmatig verkeerd.

Nu zit ik te bedenken of er nog een instellingen voor is om dit aan/uit te zetten, maar ik kan het even niet bedenken waar deze instelling zou zitten, mogelijk in geavanceerd van de kaart instellingen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 15 mei 2014 17:02

Het geluidssignaal kun je instellen via Stel in > Tonen > Gevarenzones
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
TMontanaGPS

Berichtdoor TMontanaGPS » 18 mei 2014 20:56

JaWaVA,
Wanneer ik ga naar Stel in > Tonen > Gevarenzones dan krijg ik de optie database en alle losse componenten als speed, camera, etc. Wanneer ik bijvoorbeeld op database klik zie ik alle punten afzonderlijk in bijv. heel Nederland. Doe ik dat voor camera dan hetzelfde. Ik moet dus al die punten afzonderlijk selecteren? Dat lijkt mij niet de bedoeling. Wat doe ik verkeerd?

Thx
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 18 mei 2014 21:27

Weet je zeker dat je in het juiste menu zit? Op mijn Montana (met de meest recente firmware) heb ik onder dat menu de optie Gevarenzonetonen (aan of uit) en 4 opties (Gevarenzone, Alarm nadert, Verlatingsalarm en Nadering snelheidsalarm) waarbij ik een keuze heb uit 19 verschillende geluiden (of uit).
Verder geen keuzes uit databases of losse POI.
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
TMontanaGPS

Berichtdoor TMontanaGPS » 18 mei 2014 21:42

JaWaVa, we hebben het waarschijnlijk of iets anders. Mij gaat het er om dat ik het fijn zou vinden dat als ik sneller rij dan de toegestane snelheid mijn Garmin een signaal geeft. Ik weet niet hoe ik dat in moet stellen. Het schijnt zo te zijn dat als je harder rijdt dan de toegestane snelheid in het dashbord Nuvi de werkelijke snelheid die je rijd rood wordt als die hoger is dan de toegestane snelheid en dat je dan ook nog een waarschuwingstoon krijgt. Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Tips?

Inderdaad als ik naar instellingen ga en naar tonen krijg ik de optie TONEN (aan of uit), TOONUITVOER (automatisch of intern), BERICHTTOON (toon 1 t/m 19 en uit), AFSLAGWAARSCHUWINGEN (voorwaarschuwing en laatste waarschuwing afslag) en GEVARENZONES (Gevarenzones tonen, gevarenzone, alarm nadert, verlatingsalarm en nadering snelheidsalarm).
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 mei 2014 06:48

In het nuvi dashboard word inderdaad de snelheid rood, en zie je een sneldheidsbord. Maar het geluidssignaal wat je vraagt ken ik alleen op de zumo 350 en nieuwere serie en niet op de Montana.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
TMontanaGPS

Berichtdoor TMontanaGPS » 19 mei 2014 19:55

Marco,

Je bevestigd dat de snelheid in rood wordt aangegeven indien je te snel rijdt. Welke instelling moet ik daarbij gebruiken? Bij mij blijft de snelheid altijd zwart; ook als ik aanzienlijk harder rij dan toegestaan.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 mei 2014 20:01

Rode snelheid word alleen aangegeven als de informatie in de kaart aanwezig is. En de enige kaart waar dat in zit zijn de Garmin City Navigator kaarten. Dus als je deze auto/motor kaart koopt word dit mogelijk.
Marco.

.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”