kaart OSM niet selecteerbaar

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Boem001

kaart OSM niet selecteerbaar

Berichtdoor Boem001 » 13 mei 2014 19:28

Ik zit met het volgende: ik heb Montana met hierin een extra kaart van 16 G. Nu heb ik OSM gedownload, deze hierna geïnstalleerd in basecamp en dan naar mijn toestel verzonden.
Indien ik nu op mijn Montana via kaartselectie OSM wil selecteren staat deze hier niet tussen.
In basecamp zelf kan ik mijn OSM wel volledig bekijken.
Als ik rechtstreeks via mijn PC op mijn geheugenkaart van mijn Montana ga kijken staat OSM in de map van garmin met mijn andere kaarten die wel selecteerbaar zijn.
Weet iemand raad?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 mei 2014 23:11

Is de extentie van de kaart in de Montana de kaartnaam.img (eindigend op .img?).

Hoe heb je de kaart verzonden, via programma MapInstall (mogelijk gestart vanuit BaseCamp), dan een regio selecteren en verzenden?

Download het gratis programma JaVaWa Device Manager en laat die ook in je toestel kijken, mogelijk dat die nog een andere oorzaak kan aanduiden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Boem001

Berichtdoor Boem001 » 14 mei 2014 13:15

Marco schreef:Is de extentie van de kaart in de Montana de kaartnaam.img (eindigend op .img?).

Hoe heb je de kaart verzonden, via programma MapInstall (mogelijk gestart vanuit BaseCamp), dan een regio selecteren en verzenden?

Download het gratis programma JaVaWa Device Manager en laat die ook in je toestel kijken, mogelijk dat die nog een andere oorzaak kan aanduiden.

de kaartnaam eindigt inderdaad op .img, dit is zo voor al mijn kaarten die geïnstalleerd zijn

kaart is inderdaad verzonden via Basecamp, met het menu kaarten -> kaarten installeren

JaVaWa had ik reeds gedownload en deze geeft niets fout aan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 mei 2014 14:46

Hoe groot in Gb is deze kaart op je Montana? meer dan 3.8 Gb is een probleem
En hoeveel kaarttegels bevat het totaal?

Is er soms al een kaart met hetzelfde kaart nummer (FID) geladen? In dit geval wordt de 2de img onder de eerste naam geplaatst.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Boem001

Berichtdoor Boem001 » 14 mei 2014 19:21

Marco schreef:Hoe groot in Gb is deze kaart op je Montana? meer dan 3.8 Gb is een probleem
En hoeveel kaarttegels bevat het totaal?

Is er soms al een kaart met hetzelfde kaart nummer (FID) geladen? In dit geval wordt de 2de img onder de eerste naam geplaatst.

geheugenkaart is 16 G, en hierop staan 6 kaarten( topografisch ) en 1 kaart met Openfietsmap

geen enkele kaart heeft hetzelfde kaartnummer

Ik heb daarnet eens mijn geheugenkaart vervangen door eentje van 2 G en dan Openstreetmap, openfietsmap en benelux topo op deze kaart geïnstalleerd en nu kan ik wel tussen deze 3 kaarten kiezen.

ligt de fout nu in mijn geheugenkaart van 16 G ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 mei 2014 13:15

Met het 16Gb kaartje, als je die bekijkt met JaVaWa Device Manager, hoeveel kaarttegels zijn het dan in totaal?

Heb je kaarten bij elkaar in 1 image gestopt?
Marco.

.
Boem001

Berichtdoor Boem001 » 15 mei 2014 13:52

Marco schreef:Met het 16Gb kaartje, als je die bekijkt met JaVaWa Device Manager, hoeveel kaarttegels zijn het dan in totaal?

Heb je kaarten bij elkaar in 1 image gestopt?

Dit zijn dan 9 stuks ( telkens een ander .img

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”