instellen montana 650 voor navigeren terwijl aangesloten op

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
LACUS-JAN

instellen montana 650 voor navigeren terwijl aangesloten op

Berichtdoor LACUS-JAN » 11 mei 2014 20:32

Ik heb een montan 650 en een fiets naafdinamo waarop ik mn montana wil aansluitn zodat hij op laad terwijl ik fiets.
Echter als ik m aansluit gaat de Montana op usb mode, en kan ik niet navigeren. Howe moet ik instellen dat hij ook kan navigeren terwijl hij wordt opgeladen. en tevens als hij niet op de oplader zit.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 11 mei 2014 21:33

Als je 'm op spanner-modus zet krijg je de keus tussen USB-modus of niet zodra er een USB-kabel wordt aangesloten: Stel in > Systeem > Interface > Garmin Spanner

Heb je wel een bufferaccu ertussen zitten? Anders krijg je elke keer dat de spanning wegvalt (omdat je even stil staat) de vraag of het toestel moet afsluiten, en bij voldoende spanning weer de vraag over de USB-modus.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Muskan

Berichtdoor Muskan » 06 apr 2015 06:16

Als ik voornoemde gps aanschaf, heb ik dan (topo)kaarten nodig als ik, in eerste instantie, enkel voorgemaakte routekaarten download (van bv. ANWB.NL). We gaan met vakantie naar Frankrijk en willen daar gaan fietsen en wandelen met gps-begeleiding. Er bestaan heel wat site (o.a. anwb) die voorgeprogrammeerde routes aanbieden. Maar heb ik daar zo'n topo-kaart van de streek of land voor nodig. Of dienen deze alleen wanneer je van je route afwijkt of zelf routes wil gaan maken.
Graag een reactie,
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 apr 2015 12:25

Als je de beste kaarten voor je GPS wilt aanschaffen, dan zijn dat de Garmin Topo kaarten. Voor Frankrijk kun je een regio of het hele land kopen. Een kaart is niet verplicht, maar helpt veel onderweg om je extra te oriënteren.

Maar tegenwoordig gebruiken we voor wandelen en fietsen meer en meer de Open Source Maps (OSM kaarten) en deze zijn zo goed dat er echt niet mee kan verdwalen. Deze kaarten zijn vrijwilligerswerk van hoge kwaliteit en zijn gratis te downloaden en te gebruiken, doneren is echter wel zo netjes.

Er zijn verschillende mogelijkheden, de meest gebruiken zijn de OpenFietsMap en Garmin OSM kaart:
OpenFietsMap: http://www.openfietsmap.nl
OSM Garmin: http://garmin.openstreetmap.nl (Generic routable new style of OpenFietsMap lite)

Downloaden en laden vergt wel eigen arbeid en werken met de computer om dit voor elkaar te krijgen, zoeken met Google is er veel te vinden. Ook hier op het forum staat een en ander.

Via onze GPS Helpdesk is het mogelijk om te helpen hierbij.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”