Dakota 20 herberekend route anders dan Basecamp

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Berggeit1

Dakota 20 herberekend route anders dan Basecamp

Berichtdoor Berggeit1 » 25 apr 2014 11:51

Ik heb al een tijd een Garmin Dakota 20 en maak regelmatig fietsroutes.
Wat me opvalt is dat de Dakota de routepunten zelf weer gaat herberekenen waardoor de route vaak afwijkt van de route die ik in Basecamp gemaakt heb.
Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet om routeringscriteria op de Dakota gelijk te krijgen aan de Basecamp routeringscriteria.
Herberekenen kan ik helaas niet uitzetten.
Heeft er misschien iemand hier ervaring mee of misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 apr 2014 18:23

Welke kaart gebruik je?
Welke activiteit in beide?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Berggeit1

Berichtdoor Berggeit1 » 29 apr 2014 10:41

Hoi Marco,

In eerste instantie gebruikte ik het Garmin City Navigator kaart materiaal echter nu gebruik ik Open streetmap kaart materiaal omdat er meer fietspaden in staan.
Het maakt echter niet uit welk kaartmateriaal ik kies want zowel met OSM of CN kaartmateriaal wordt de route in de GPS anders berekend dan binnen Basecamp.
Uiteraard gebruik ik in Basecamp wel dezelfde kaart (OSM of CN) van dezelfde versie als die ik in de Dakota geladen heb.
De enige manier die ik gevonden heb om dicht in de buurt te komen is door veel tussen punten te maken (helaas ondersteund de Dakota 20 maar 50 tussen punten).
De routes die ik voor de racefiets (100 - 200km) maak vragen meestal om heel wat meer tussen punten waardoor ik de route moet opdelen.

Het probleem wat ik hier dus mee heb is dat ik pas op de Dakota zie wat hij er voor een route van heeft gemaakt en het controleren van de door de Dakota gemaakte route is niet erg handig op dat kleine scherm.
Als activiteit heb ik binnen Basecamp en op de Dakota 20 voor fietsen gekozen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 apr 2014 19:20

Naast het kiezen voor de activiteit, dien je ook de methode (kort/snel) en vermijdingen na te lopen en in te stellen.

De Dakota zal altijd de route zelf berekenen, maar als de activiteit, methode en vermijdingen gelijk staan, zal de route niet tot nauwelijks afwijken.

Let wel op, bij lange fietstochten is het bij de OpenFietsMap beter om voor activiteit Auto te kiezen en onverhard en carpoolstroken te vermijden. Of op fietsen zetten en alleen onverhard vermijden. Absoluut nooit snelwegen vermijden (want dat zijn nu de fietspaden).

Een en ander staat ook op de OpenFietsMap website beschreven (in het Engels meest.

Via onze GPS Helpdesk zou ik met je kunnen meekijken en helpen, een uur is meestal voldoende.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”