Dakota 20 dubbele kaart mogelijk?

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Dakota

Dakota 20 dubbele kaart mogelijk?

Berichtdoor Dakota » 03 apr 2014 22:02

Kan ik op mijn Dakota 20 zowel de Garmin TOPO Benelux Pro, als de OSM kaart Nederland geïnstalleerd hebben staan?

Uiteraard zet ik dan een kaart uit in het menu van de Dakota 20.
(Ik wil graag beide kaarten bij mij hebben om te kunnen vergelijken.)

Thx!
Dakota

Berichtdoor Dakota » 07 apr 2014 18:36

OK, niet zo'n levendig forum geloof ik. :cry:

Voor het geval er iemand via Google hier terecht komt;

Ik heb maar gewoon geprobeerd de twee kaarten op de Dakota 20 te zetten.
Dit gaat prima aangezien er geen gedeelde segment nummers worden gebruikt.
De JaVaWa Device Manager klaagt ook niet over dubbele kaartsegmenten.
Routeren met de kaarten gaat ook zonder problemen.

Via "Stel in -> Kaart -> Kaartinformatie Selecteer kaart" kan je de kaarten in- en uitschakelen op de Dakota.

Overigens vind ik de OSM kaarten beter afleesbaar op de Dakota 20.
En ik ben nog geen problemen tegen gekomen dat er wandelpaden niet op staan.
Ik zou zeggen, hou het geld voor de dure Garmin kaarten lekker in je zak.

8)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 09 apr 2014 16:30

Als je goed gaat vergelijken, zul je zien dat de Topo BeNeLux pro de meeste paden bevat en dat OSM in sommige gebieden gelijks zijn en in andere gebieden wat minder.

Maar dat is geen probleem om de weg te kunnen vinden of een pad in te slaan die niet op de kaart staat. Door middel van je tracklog zie je waar je loopt en op de kaart zie je waar je uitkomt.

Indien je van te voren zelf wilt uitstippelen op de computer, dan komt de betere volledigheid van de Topo BeNeLux Pro goed van pas. Maar dat is dan met routes.

Zodra je "routes"van internet plukt (die eigenlijk altijd tracks zijn), dan volg je gewoon die track en die leid je prima ook over de paden die niet in een kaart staan.

Een item wat mist in de OSM kaarten is de DEM of te wel hoogte informatie. In Nederland niet zo spannend, maar je kunt van te voren zien wat je hoogte profiel van de tocht word.

OSM is er in vele soorten, de basis OSM is zelfs meer een Auto/Motor kaart, OSM Topo kaarten zoals de Kowoma, Reit und Wanderkarte en OpenFietsMap met hiking layer is inderdaad prima en zeer goede alternatieven dan de koop Topo BeNeLux Pro (of light die ondertussen ook bestaat). met vaak net wat betere kleurstellingen dan de basis OSM kaart.

Kaarten laden in de Dakota 20 gaat het beste met MapInstall of via de JaVaWa Device Manager zoals je al; gevonden had en daarmee ook de kaartnaam bestanden vervangen. Per bestand 1 kaart werkt het beste.

Hier staan meer kaarten genoemd: http://www.gps-expert.nl/cms/links-kaarten
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”