Montana geeft in de Tripcomp foutieve trackafstand aan

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals; Dakota 10, 20, eTrex Touch 25, 35 de Oregon 200, 300, 400, 450, 550, 600, 650 de Montana 600, 650 modellen en de BMW Navigator Adventure (de toestellen met aanraakscherm).
Bernard.cl

Montana geeft in de Tripcomp foutieve trackafstand aan

Berichtdoor Bernard.cl » 10 feb 2014 22:08

Mijn Montana 650 reset ik enkele malen voordat ik begin met het maken van een track. Alles staat dan op nul.
Echter, direct na de start van de wandeling begint de tripkilometerteller als een gek meters te tellen. Zelfs het 3 dubbele van hetgeen ik op dat moment loop. Bij het even stilstaan loopt de teller elke seconde wel 2 tot 5 meter door. In een uur wandelen maak ik dan wel 10 km.
Waar kan dit aan liggen? Is de software niet goed meer.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 feb 2014 22:00

Het is niet abnormaal dat de tripcomputer meer aangeeft en dat deze tijdens stilstand ook toeneemt. Echter als het veel is, dan klopt dat niet.

Track reset aan begin doe je het beste terwijl je even een stukje loopt, bewegen tijdens reset dus.
Staat bij routering vast op de weg uit?

Toon je track op je scherm, dus bij stel-in tracks de instelling op Opnemen en tonen (op kaart) zetten. Met bv kleur cyaan.

Daarna tijdens het wandelen eens kijken of de miswijzing ook in de tracklog opname op je scherm zichtbaar is, er is bij stilstand altijd dwaling en daardoor loopt de tripcomputer ook op. Maar het kan ook te veel zijn, en dat zou kunnen betekenen dat er een probleem met de antenne in de Montana is en dat deze gerepareerd dient te worden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Dakota, eTrex Touch, Oregon, Montana”