Jabra BT3030 / Street headset met in-ear koptelefoon

FAQ's over Bluetooth headsets
Marco
Moderator
Contacteer:

Jabra BT3030 / Street headset met in-ear koptelefoon

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:43

De Jabra BT3030 gaat 7 uur mee bij muziekluisteren, 8 uur bij telefoneren en 230 uur in standby.

Afbeelding
Afbeelding

Is volgens mijn in combinatie met een Garmin zumo 550 of Garmin Montana en een Jabra A120s adapter. Hierdoor geen inbouw in de helm nodig.

Zal richting de € 70,= kosten
Laatst gewijzigd door Marco op 18 sep 2011 12:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:44

Ik heb deze nu in huis en getest met de zumo en de zumo+A120s.

Rechtstreeks op de zumo werkt deze prima, maar geluid is scherp en hard, geen mooi geluid. Volume is netjes met de knopjes op de dogtag te verstellen. Alleen de knopjes zijn klein en zal met handschoen aan niet echt werken. Bij bepaald volume nivo begon de boel te storen en fluiten. Dat nivo was snel bereikt helaas.

In combinatie met de Jabra A120s bluetooth dongle is het weer mooi stereo geluid en kan het volume echt heel hard. Volume regel je dan in met de dogtag, maar de gewone volume knoppen van de Zumo werken ook.

Op de BT3030 kan elk soort koptelefoon worden gebruikt, er zit een gewone 3,5mm stereoplug in voor de plugjes. De microfoon zit namelijk bovenin de tag zelf en niet in het snoer.

Deze BT3030 kan maar met 2 apparaat worden gepaard. Opnieuw paren gaat heel snel en deze kent ook geen reset knop.

Helaas blijven de plugjes niet in mijn oren zitten als ik me helm opzet, dus testen op de motor is niet gelukt, maar in combinatie met de Jabra A120s is het een goede combinatie.

Deze kan ook handig zijn in een open auto. MP3 aan en navigatie in je oor.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:45

Plaatje erbij gezocht:
Afbeelding

(richt) Prijzen:
Jabra BT3030 € 69,=
Jabra A120s € 35,=
Marco.

.
Hubke

Berichtdoor Hubke » 22 apr 2009 19:59

hoi marco de jabra a120s is blijkbaar niet meer in de handel
weet jij mss nog waar men er nog in voorraad hebben of een goed alternatief de klank van de 3030 = niet zo goed
juist zoals u hebt omschreven
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 apr 2009 17:35

Tsja, het word steeds moeilijker.

Google zoeken met: stereo bluetooth adapter 3,5mm

Dit zijn in ieder geval een mogelijke vervanger:

WiRevo D1000 Stereo Bluetooth 2.0 Adapter
Afbeelding

BlueAction BAHF-100 Universal Hi-Fi Dongle Bluetooth Adapter - !!?? Meest interessante ??
Afbeelding

iO 3.5mm Stereo Bluetooth Adaptor
Afbeelding

Ik dacht nog even aan deze, maar die is andersom (streamen van stereo muziek naar je stereo)
BlackBerry ASY-16130-001 Remote Stereo Bluetooth Gateway (Black) for Blackberry
Afbeelding
Marco.

.
Dutchhornet

Berichtdoor Dutchhornet » 25 mei 2009 16:54

Naar aanleiding van dit verslag de jabra gekocht en geconnect met de Zumo, het geluid is niet zo en licht vervormd.
Dit weekeinde de HS200 luidsprekers gehaald en deze aangesloten op de Jabra, dit was een hele verbetering qua geluid, geen noemenswaardige vervorming meer. Headset is ingebouwd in de Schuberth C3.
En last but not least geen oordoppen meer in.
Peterloes

Berichtdoor Peterloes » 27 mei 2009 06:02

Hoi Marco, heb sinds kort de zumo 550 (BMW), aangesloteen via kabeltje werkt voor stereogeluid prima kan er echter niet mee bellen. Is er een combinatie te maken zodat ik en stereo mp3 geluid behoud en kan bellen. Mp3 is voor mij het belangrijkst maar de belfunctie bestaat dus indien mogelijk wil ik hem ook kunnen gebruiken. Weet niet of er ook kabel systemen zijn die beide kunnen, heb begrepen dat het bellen dan alleen lukt bij lage snelheden? kun jij mij aangeven wat een goede oplossing kan zijn
Alvast bedankt peter
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 mei 2009 06:40

De standaard kabel die bv Waypoint levert, daar kun je inderdaad niet of nauwelijks mee bellen, dat klopt.

Ik weet het niet voor 100%, maar ik dacht dat CB Shop en/of MotoTroniX beide een oplossing hebben/hadden voor dit probleem via de kabel.

Zelf gebruik ik de combinatie van Jabra A120s (die niet meer leverbaar is, zie boven voor vervanger) en een IMC BHS-600 (ook niet meer leverbaar, maar de BHS-500 is nog wel te vinden) om zo via Bluetooth stereo geluid in me helm te krijgen.
Dit is een wat ingewikkelde constructie, maar bellen lukt me tot ongeveer 120km/h Daarna is de verbinding nog steeds goed, maar hoor ik de andere kant niet meer door windgeruis en volume telefoon die nog te laag staat en de oordoppen die ik in heb.
Maar ik telefoneer zelden op de motor en bel nooit zelf, ontvang soms telefoontjes.

Wat je namelijk doet met de Jabra A120s en de BHS-500 is de audio uitgang uit de zumo te nemen en die om te zetten naar stereo Bluetooth (A2DP). De Bluetooth van de zumo word dus niet gebruikt in deze. Additioneel kun je de zumo dan ook paren met de BHS-500, zodat telefoneren direct met de headset verloopt.
Zie nadere draadje over volgorde van paren van deze toestellen.

En meer professionele oplossing is gebruik te gaan maken van een Baehr of Autocom communicatie systeem.

Er is keuze genoeg, ook in kwaliteit van bellen en luisteren, maar wees dan ook bereid om er geld voor uit te geven.

Een BT Headset met meerdere kanalen is ook de Midland BT2, maar dat vond ik geen goed headset.

En als je niet voor stereo muziek/geluid gaat, dan is de Scala Rider Q2 of de Interphone de beste "low cost" oplossing. Wel 2 speakers in je helm stoppen, maar geluid is dan mono en bellen gaat prima.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 aug 2009 18:30

Opvolger voor de Jabra BT3030?

Afbeelding

Bluetooth 2.0 A2DP AVRCP Stereo Music Receiver and Handsfree (Black)

En wat denk je van deze:
AfbeeldingAfbeelding

M007 Worlds Smallest Bluetooth Handsfree Headset (35-Hour Stand By)

Maar niet echt geschikt voor onder een helm.
Marco.

.
Christian

Berichtdoor Christian » 22 apr 2010 13:45

Is de Jabra BT3030 ook geschikt voor de nuvi 510?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 apr 2010 14:19

100% zeker weten doe ik het niet, totdat iemand het probeert of iemand die het heeft geprobeerd het meld, maar de Jabra 3030 werkt prima met een zumo550 en ik heb geen reden om aan te nemen dat het met de Nuvi 510 niet zou lukken.

Dus absoluut het proberen waard en bijna zeker weten dat het werkt.
Marco.

.
Garfield

Berichtdoor Garfield » 15 aug 2010 18:07

Hallo allemaal,
Op mijn motor heb ik een intercom, bedraad. Het gaat hier om een Albrecht 600S. Als intercom werkt het prima, goede verstaanbaarheid etc. Netjes ingebouwd in de systeemhelmen enzo. En alles waar een draad aan zit kan erop worden aangesloten, mp3, navi, gsm zelfs een portofoon. Tot zover niets aan de hand.

Nu heb ik een Tomtom Urban rider gekocht en daar zit geen draad op :lol: Nu had ik natuurlijk de Pro-versie met de Scala kunnen nemen maar dan heb ik weer niets aan mijn intercom. En om nu twee Scala's aan te schaffen :?

Nu heb ik het bovenstaande gelezen en, volgens mij, zou het dus mogelijk moeten zijn om de TT via de Jabra te koppelen met de Albrecht. Moet het dan op de navi aansluiting, gsm of mp3? Ik stel mij zo voor dat op de uitgang van de Jabra (of iets soortgelijks) de oortjes worden aangesloten, dus vandaar mijn idee van de mp3 ingang op de Albrecht. Dat zou een niet al te dure oplossing kunnen zijn.
Mijn vraag: zou dat idd kunnen of ontstaan er zaken waar ik niet aan gedacht heb?

Alvast bedankt.
Frans
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 aug 2010 18:37

Dat zou best kunnen werken, hou er wel rekening meer dat de Jabra 3030 een 3,5mm stereo plug uitgang heeft (voor oortjes) en dan je niet moet gaan bellen, want de microfoon zit in de behuizing van de Jabra3030.

En de Jabra3030 kent geen auto-volume zoals de Scala riders dat wel kennen (geluid aanpassen aan de omgeving).
Marco.

.
Garfield

Berichtdoor Garfield » 16 aug 2010 18:55

Okee, Marco bedankt. Nu vind ik het bellen niet zo belangrijk. Op de motor dan. Waar het mij om te doen is dat de aanwijzingen van de TT via de Albrecht in m'n helm komt. Ga die 3030 maar eens proberen, of de Jabra Clipper maar die is minder bestand tegen water.

Groeten,
Frans
Als je het weet is het niet moeilijk.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 aug 2010 19:18

De Jabra 3030 heeft een mini usb aansluiting, dus met een 12v-5v usb convertor zou je de Jabra 3030 ook kunnen voeden, ik weet alleen niet of voeden en gebruik tegelijkertijd kan, nooit geprobeerd eigenlijk.

Jabra CLIPPER
De Jabra CLIPPER, een kleine, elegante Bluetooth®-klem, is de jongste telg in de serie stereoheadsets van Jabra voor draadloze stereomuziek en gesprekken.

De oortelefoons van de Jabra CLIPPER houden extern geluid tegen, waardoor de muziek- en gesprekskwaliteit helderder en levendiger is. U kunt helemaal opgaan in uw muziek en u hebt geen last van het externe lawaai. De Jabra CLIPPER schakelt automatisch tussen uw muziek en inkomende gesprekken op uw telefoon, zodat u contact blijft houden met de buitenwereld. Bovendien geeft de Jabra CLIPPER een waarschuwing als u buiten het bereik komt of als u uw telefoon achterlaat (binnen 10 m).

De Jabra CLIPPER is compatibel met alle apparaten met Bluetooth-technologie en kan met twee verschillende apparaten tegelijk verbinding maken. Het is voorzien van een 3,5mm-aansluiting, zodat u uw eigen hoofdtelefoon kunt gebruiken.

Afbeelding
Marco.

.

Terug naar “Headsets”