Duurtest Jabra A120s met Camos BHS-600

FAQ's over Bluetooth headsets
Marco
Moderator
Contacteer:

Duurtest Jabra A120s met Camos BHS-600

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:42

Gedurende de periode 5 december t/m 12 december 2007 heb ik vele km afgelegd met de zümo op het stuur, verbonden met een Jabra A120s stereo bluetooth dongle en een Camos BHS-600 stereo headset.

Gedurende vrijwel alle kilometers heb ik de MP3 speler in de zümo aangehad en het volume op een goed niveau gezet. Tijdens het rijden en luisteren naar MP3 ook regelmatig de navigatie instructies en indicaties van naderen van fotolocaties voor snelheid (ook al hou je je eraan, melding krijg je toch). De jabra is mbv van Duck tape waterdicht gemaakt. In de USB lader poort zit een rubbertje wat speciaal bedoeld is om een mini USB poortje af te sluiten (ergens vandaan gehaald?? maar waar?) En het ledje is naarvoren gericht, zodat de regen niet rechtstreeks in de usb-mini poort kan komen.

Condities:
- lage temperatuur 5-10 graden Celcius
- snelheden van 10 t/m 140km/h
- regen, wind, zon, overdag, 's avonds
- Jabra vol in de wind op koppeling vloeistofdeksel
- bluetooth op zümo was uit
- bluetooth op telefoons waren uit
- BHS-600 alleen op kanaal 1 aan en actief met de Jabra.
- Overdag Jabra in koffer buiten, 's nachts in garage (max 10 gr)
- BHR-600 overdag binnen bovenop de kast en soms in koffer, 's nachts in garage (max 10 gr)

* De accu van de Jabra heeft het 10:55 uur volgehouden verdeeld over 850km.
* de accu van de BHS-600 heeft het 12:31 uur volgehouden over 961km.

- De Jabra viel gewoon uit, geen waarschuwing, poef, op. Accu was niet helemaal leeg, naderhand kon ik de Jabra nog wel aanzetten. Heeft ongeveer 7 uur vol continue aan de lader gehangen en was toen weer vol.
- De Camos begon te piepen tussen MP3 en navigatie instructies door om te melden dat het accu niveau te laag begint te worden. Nog niet helemaal leeg dus, maar wel zo irritant dat ik de test als beëindigd beschouw. Heeft ongeveer 5,5h nodig gehad om weer op te laden.

Als je dit gaat doen met alleen navigatie instructies en flitslocatie meldingen en geen tot weinig MP3, dan kun je heel lang rondrijden. Om dit te testen heb je eigenlijk een meerdaagse vakantie nodig met heel veel km (bochten) ;)

Montage zümo en Jabra - zijkant
Afbeelding

Montage zümo, TMC en Jabra - voorkant
Afbeelding

Montage BHR-600 aan helm - zijkant
Afbeelding

Montage BHR-600 aan helm - voorkant
Afbeelding

Montage BHR-600 aan helm - onderkant
Afbeelding
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Headsets”