Blue tooth en MP3 functie Montana

FAQ's over Bluetooth headsets
Margreetzant

Blue tooth en MP3 functie Montana

Berichtdoor Margreetzant » 05 aug 2011 18:18

Hallo Marco en anderen,
Graag zou ik willen weten of het echt zo is dat de Montana geen blue tooth heeft en het dus niet mogelijk is 'Claire' in je helm te horen dmv bue tooth??Het lijkt er ook op dat het niet mogelijk is om muziek af te spelen via de Montana....
Ik kan het bijna niet geloven dat Garmin deze beide - voor motorrijders zeer belangrijke - onderdelen heeft 'vergeten'.
Dan toch maar de 660 als opvolging van de 550 Zumo??
Heb je tips en info? (komt er nog een andere versie misschien??)
Mijn vraag heeft betrekking op de Montana 600 en 650.
Dank alvast!! Margreet
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 aug 2011 21:56

Dit draadje heb je vast wel gezien: Geluid en volume Montana stem in Moterhelm

De Montana is een Outdoor toestel met nüvi functionaliteit. Het is zeker geen zumo en zal het ook niet worden (ook niet voor ontwikkelt).

Dat de Montana voor Motorrijden bruikbaar is, is handig, maar dan dien je vooral naar de Offroad Motorrijders te kijken en motorrijders die rally's rijden en die nu outdoor toestellen hiervoor gebruiken, vanwege functies die een zumo niet kent. Omgekeerd kent de zumo functies en handigheden die een Montana weer niet kent (ff een routepunt op een A naar B route toevoegen bv)

Ben je een motorrijdster die alleen asfalt opzoekt en veel met routes doet, dan is de Montana niet het 100% juiste apparaat, dan is een zumo660 beter op zijn plaats, zeker egzien het aantal routepunten en de manier van herberekenen van de Montana, wandel/fiets je veel naast het motorrijden en ligt het zwaartepunt bij wandel/fietsen of offroad motorrijden, dan is de Montana een goede keus.

Dus:
- Geen bluetooth in de Montana
- Wel een audio uitgang
- Geen MP3 muziek uit de Montana
- alleen Stem begeleiding
- Geen JunctionView (kruispuntoverzicht/ snelwegborden foto's) of 3D gebouwen.
- Wel rijbaanbegeleiding (welke strook moet ik berijden)
- Wel snelheidsaanduidingen (mits het in de kaart staat opgenomen), hier mag je 80, hier mag je 100 etc.
- via losse module wel BT naar Helm te doen of via een motorcommunicatie systeem zoals Baehr, Autocom, AKE, ...

Geluid in de helm is handig, maar niet noodzakelijk, zelf ken ik beide (geluid en zonder geluid) en in beide gevallen kan ik gewoon de weg vinden. Bij hoog tempo rijden is geluid wel erg prettig, maar bij rustig rijden en toeren is het geen must.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Margreetzant

Berichtdoor Margreetzant » 05 aug 2011 22:03

Dank
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 aug 2011 07:02

Margreet, nog even over MP3

Garmin maakt op dit moment helemaal geen toestellen meer met MP3 spelers erin. Ook de meest luxe auto modellen zoals de nüvi 3790T die er als een iPhone uitziet kent geen MP3 speler.

Heeft mogelijk iets te maken met rechten op MP3 en de muziek of de ooit verwachte belasting op MP3 spelers.

Ik verwacht dus zelf dat als er ooit een opvolger van de zumo660 komt die niet zal zijn voorzien van een MP3 speler. Zeker weten doe ik het niet, maar de kans is groot.

Hoe is het met je enkel? Nu snap ik ook de vraag naar de Montana :) Beterschap!
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Headsets”