Geluid en volume Montana stem in Moterhelm

FAQ's over Bluetooth headsets
Marco
Moderator
Contacteer:

Geluid en volume Montana stem in Moterhelm

Berichtdoor Marco » 13 jul 2011 15:46

Als de Montana word gebruikt voor motorrijden en u wilt de stem in de helm horen, dan kunt u gebruik maken van een standaard setje luidsprekertjes in de helm of van in-ear dopjes. maar optimaal word het nooit.

Dan blijven er een paar dingen over om te proberen
- Versterkte stemmen gebruiken.
- Extra audio versterkertje kopen zoals de AmpliRider of de versterker van de CBshop of iets van MotoTroniX .
- Overstappen op bluetooth met bijpassende headset.
- Overstappen op een Motor "Intercom" systeem zoals Baehr, Autocom of AKE PowerCom.
Laatst gewijzigd door Marco op 26 jul 2011 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 jul 2011 20:31

Ik heb vandaag de combinatie van Jabra A120s en AKe Stealth 201i geprobeerd en dat is best een goed combinatie. Ik weet niet hoelang de accu's het gaan volhouden, maar de verbinding is goed en de audio stond op ongeveer 90%.

Het paren van de A120s met de AKE Stealth 201i was zo gepiept, geen enkel probleem.
Afbeelding

De AKE Stealth Bluetooth Helmet Set 201i
Afbeelding

Ik heb met Claire en Ellen geprobeerd en beide ging prima.

Helaas is de Jabra A120s niet meer leverbaar, maar er zijn alternatieven te vinden. Of die net zo makkelijk functioneren als de A120s, ik neem aan van wel. Pas wel op met allerlei soorten Bluetooth headsets, ze zijn niet allemaal zo open als de AKE. Ik weet dat bv een Midland BT2 niet met de Jabra wilde samenwerken, idem voor de IMC BTS-200/300 series. Ook met een basis Scala Rider werkt het niet. Een Q2, F4, etc, daar weet ik het niet van
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Headsets”