Cardo Q2 sets

FAQ's over Bluetooth headsets
ChristWillems

Cardo Q2 sets

Berichtdoor ChristWillems » 13 jul 2008 09:53

ik heb 2 Cardo Q2-BT headsets. Ze werken op zich goed, het pairen lukt prima, maar wat niet lukt is de gemakkelijke communicatie onderling. Als je bv een mp3 aan het luisteren bent en de andere motorrijder wil iets zeggen, dan wordt de mp3 niet onderbroken. Je moet dan eerst de mp3 stoppen, een seintje geven aan de ander en via de MC-knop een gesprek starten. Dat is onder het rijden dus verdraaid lastig.
Weet iemand een gemakkelijke manier/insteling om een gesprek tussen gepairde sets voorrang te geven via stemgeluid op de andere BT-apparaten (zoals GPS en mp3)? Ik heb trouwens het zaakje in combinatie met de ZUMO.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 jul 2008 22:07

Ik heb geen idee. Als ik er zo over nadenk, dan is ook de enige mogelijkheid om geen mp3 te gebruiken.

Punt is namelijk dat ch1 met de prio voor navigatie ook je mp3 en gsm kanaal is. Dus dan zou de Q2 verschil moeten weten tussen navigatie, mp3 en gsm, maar zal dat niet kunnen, het is namelijk 1 geluidstroom vanaf 1 paringspartner, de zumo in deze.

Alleen als de zumo aparte BT verbindingen voor navigatie, mp3 en telefoon zou hebben zou de Cardo het verschil kunnen herkennen. En dat kan de zumo niet.

Ander oplossing is mogelijk de B2B op kanaal 1 (neem aan het kanaal met de hoogste prio), maar dan kan een b2b gesprek je navigatie instructies weer wegdrukken.

Dus of het een of het ander.

Of een aparte MP3 speler met eigen BT koppeling.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Headsets”