Kan ik een Streetpilot met Bluetooth headset gebruiken?

FAQ's over Bluetooth headsets
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 jul 2008 13:48

Er is een universele Bluetooth headset oplossing. Deze oplossing werkt reeds voor de Zumo en is eigenlijk bedacht om stereo geluid uit de zumo via bluetooth naar de helm te krijgen.

De huidige oplossing is gebruik te maken van de Jabra A120s stereo bluetooth dongle in combinatie met een IMC Camos BHS-600 bluetooth headset.
Op dit forum is meer informatie te vinden over deze combinatie. En ook meer informatie te vinden over de opvolgers van de IMC BHS-600: de BTS-100, BTS-200 en BTS-300 modellen.

Nu is deze combinatie ook te gebruiken met een iPod of elk ander navigatie toestel welke voorzien is van een mogelijkheid om een bekabelde headset of koptelefoon aan te sluiten.

Het enige wat mogelijk extra nodig is om een Garmin Streetpilot model aan te sluiten is een converteer kabeltje van 2,5mm mono jack plug naar een contra 3,5mm stereo jack.

Een 2,5mm mono aansluitsnoertje:
Afbeelding
Een 3,5 mm stereo jack koppeling:
Afbeelding
(klik op de plaatjes voor de conrad.nl producten)

Met welke toestellen:
Garmin Streetpilot III
Garmin Streetpilot 2610
Garmin Streetpilot 2720
Garmin Streetpilot 2820
Garmin Quest
Garmin Quest II
Garmin GPSMAP 276c
Garmin GPSMAP 278

TomTom 720
.....

En eigenlijk voor alle toestellen die tegen je praten en een of andere manier hebben om een bedrade headset of koptelefoon op aan te sluiten.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
BigRay

Berichtdoor BigRay » 10 okt 2008 13:17

Marco,

Een paar weken/maanden geleden heb ik bij een GPS toer-/training in noord Frankrijk het advies gekregen om eens op de diverse forums te kijken over de combinatie mogelijkheden van een Jabra en een streetpilot 2820 . Ik heb gekeken , maar heb 'het licht' nog niet gezien .

Ik had al een Garmin streetpilot 2820 en heb hier een Camos 500 headset bijgekocht . GPS-aanwijzingen en zelfs telefoneren gaat goed , maar de kwaliteit van muziekgeluid is vele malen minder dan wat deze voorheen (met een kabel naar de headset) was . Bij waypoint hebben ze me vervolgens aangeraden om hiervoor een Jabra A120s bij te kopen . Hoe krijg ik nu voor elkaar dat ik een goede muziekgeluidskwaliteit krijg en tevens nog steeds via de GPS kan bellen ? Hierbij rekening houdend dat de Camos 500 maar een enkel kanaal heeft !

Kan jij me verder helpen ? (al was het maar naar de meest relevante draadjes)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 okt 2008 13:34

;)

Meest belangrijke vraag in deze is:

Heeft de 2820 in het bluetooth menu een knop Audio waarachter de volgende keuze staat:
- Mp3/Navigatie/GSM
- Alleen GSM

Nee, dat kan bellen en stereo mp3 tegelijkertijd niet.
Ja, dan is de toevoeging van de Jabra A120s de juiste bij je BHS-500

De koppeling en paring is dan identiek aan de BHS-600 procedure, aangezien in deze procedure niets met het 2de kanaal word uitgevoerd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
BigRay

Berichtdoor BigRay » 11 okt 2008 13:04

Marco,

Ik heb het e.e.a. geprobeerd , maar kan de knop Audio bij de bluetooth i stellingen van de 2820 niet vinden . Volgens mij betekent dat ik enkel de volledige functionaliteit kan krijgen met een BS-600 , namelijk door ;
* op het ene kanaal van de BS-600 met de 2820 te pairen . Deze is dan voor GPS-aanwijzingen en de telefoon ,
* door op het andere kanaal van de BS-600 de Jabra te pairen . Deze is dan voor muziek ,
* door de bluetooth verbinding tussen de 2820 en de Jabra te verwijderen c.q. niet te accepteren , maar de Jabra wel aan te sluiten op het uitgaande audiokanaal van de 2820 .

Klopt mijn bovenstaande veronderstelling ?

Zo ja, ken jij toevallig ook in- of omruilacties van een BS-500 naar een 600 . Of kan ik anders beter gelijk een van de nieuwere headsets kopen ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 okt 2008 13:45

Nee, zoals je nu denkt werkt het niet

Kanaal 1 is hoofd kanaal, kan 2 paringen aan en kent Headset en Stereo functie.
Kanaal 2 is een bij kanaal en kent alleen Headset (+ Camos intercom) functie.

Als je die knop Audio niet hebt, kun je mp3/nav/gsm geluid niet scheiden van elkaar en kun je dat ook niet zo oplossen. Als het al lukt, dan hoor je via 2 wegen alle audio signalen

Verder is de BHS-600 niet meer leverbaar, dus omruilen lukt niet.

Enige oplossing die ik nu zie is geen mp3 uit je 2820 gebruiken, maar uit een losse mp3 speler, waarbij je dus ook alles door elkaar heen gaat horen op kanaal 2.

Enige oplossing die ik nu kan bedenken is een headset Midland BT2, die op CH1 dan je nav en gsm doet en op ch3 via een kabel of jabra een losse mp3 speler op aansluit.

Ik heb momenteel een Midland BT2 liggen, maar paren met een Jabra A120s is mij nog niet gelukt, net zomin als een HTC telefoon met A2DP erop, dus misschien dat mijn Midland kapot is.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 okt 2008 13:50

BigRay schreef:* door de bluetooth verbinding tussen de 2820 en de Jabra te verwijderen c.q. niet te accepteren , maar de Jabra wel aan te sluiten op het uitgaande audiokanaal van de 2820

Dit zal wel werken, en dan krijg je navigatie en mp3, waarbij nav de mp3 zal wegsrukken of pauzeren.

Geen gsm microfoon in deze opzet, alleen luisteren dus.

Nog een optie:
- zet BT in de 2820 uit
- paar je telefoon rechtstreeks met de BHS-500 (dat is dan HeadSet) en niet met je GSM
- Via Jabra A120s de nav en mp3's naar je helm sturen.

Dan weet je niet wie er opneemt, maar je kunt wel gebeld worden en opnemen en via voice comando's iemand bellen.
En volume navigatie/mp3 is op het scherm of met de perfect pilot snel aan te passen naar een lager volume.

Telefoon op een 2de kanaal van bv een BHS-600 vind ik niet goed werken, maar op kanaal 1 werkt het prima.
Marco.

.

Terug naar “Headsets”