Opvolgers van de Camos BHS-500 en BHS-600

FAQ's over Bluetooth headsets
Marco
Moderator
Contacteer:

Opvolgers van de Camos BHS-500 en BHS-600

Berichtdoor Marco » 03 jul 2008 13:07

IMC heeft opvolgers voor de Camos BHS-500 en BHS-600 geïntroduceerd.

Opvallend is dat de BTS-100 als vervanger voor de BHS-500 is, maar nu ook Stereo geluid ondersteund. <s>Dus ook geschikt is om te gebruiken in combinatie met de Jabra A120s stereo Bluetooth dongle</s>

BHS-500 - BTS-100, 1 kanaals, 2 apparaten A2DP en HSE, stereo
BHS-600 - BTS-200, 2 kanaals, 2 apparaten A2DP en HSE, stereo, 2de kanaal HSE voor telefoon of intercomfunctie
* nieuw: - BTS-300, 2 kanaals, 2 apparaten A2DP en HSE, stereo, 2de kanaal HSE voor telefoon of intercomfunctie of Bike2 Bike over 500m met bluetooth

BTS-100 voor navigatie instructies/mp3/telefoon
BTS-200 voor navigatie instructies/mp3/telefoon en communicatie met passagier
BTS-300 voor navigatie instructies/mp3/telefoon en communicatie met passagier of motormaatje (b2b over max. 500m)

<s>Door de komst van de IMC Camos BTS-100 is er nu dus ook een wat goedkopere oplossing gekomen op de markt om de stereo naar je helm te brengen.</s>

IMC BTS informatie in het Engels
IMC BTS informatie in het Duits
Laatst gewijzigd door Marco op 05 aug 2008 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 aug 2008 09:56

Het blijkt wel dat de BTS modellen anders met Bluetooth omgaan dan de BHS modellen.

De nieuwe BTS modellen werken anders dan de oudere BHS modellen en een combinatie maken van Jabra A120s met een BTS blijtk goed goed of niet werkbaar te zijn!!

En ook het 2de kanaal koppelen aan de Midland BT445 PMR Bike2Bike zender blijkt niet meer goed te gaan of niet werkbaar te zijn.

Hoe het precies zit weet ik nog niet, maar de combinatie GPS+BTS (met of zonder duo) lijkt ook niet goed te gaan. De spaarstand van de BTS geeft een vertraging van 3sec en daarmee verlies je net je navigatie instructies.

Dan vraag ik me nog wel af of die spaarstand dan niet is uit te schakelen? Maar helaas bied de website van IMC totaal nog geen nieuws en ondersteuning voor deze nieuwe producten.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 28 aug 2008 23:49

Na bestuderen van de handleidingen en wat spelen met de btaII en een BTS-220 kan ik niet ander concluderen dat Camos de spullen "verminkt" heeft. Afscherming van eigen producten of koppel verkoop.

Maar ja, dan blijkt er ook een concurrent product te zijn wat misschien WEL de indeale opvolger is, en dat is de Midland BT2 headset.

Qua specificaties lijkt deze sterk op de BTS-300 serie en ondersteund ook Stereo en PMR ondersteuning. Ik heb verder niet geëxperimenteerd, maar deze Midland BT2 lijkt de beste opvolging te zijn van de IMC Camos BHS-600.

http://www.bt2intercom.co.uk/ zie hier voor meer info in het engels.
Marco.

.

Terug naar “Headsets”