TomTom Rider2 en Camos BHS-600 - Werkt!!

FAQ's over Bluetooth headsets
Marco
Moderator
Contacteer:

TomTom Rider2 en Camos BHS-600 - Werkt!!

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:56

Ik heb deze combinatie geprobeerd, de TomTom Rider 2th editie met de Camos BHS-600 en dat is me niet gelukt.

Op CH1 en CH2 is de Camos niet te paren met de TomTom Rider2.

De headset wordt netjes gevonden, maar de paring faalt uiteindelijk ergens in het proces.

Deze software versie:

Afbeelding

Version 6.581
(alleen voor TomTom RIDER 2nd Edition)

* Verbeterde geluidskwaliteit door de Bluetooth Headset

Version 6.580
(alleen voor TomTom RIDER 2nd Edition)

* Verbeterde geluidskwaliteit door de Bluetooth Headset

Dit zijn de 2 laatste software releases.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:56

Antwoord van TomTom support:

Geachte heer Pietersma,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Helaas word uw headset door de TomTom Rider V2. niet ondersteund. De enige headset die door de TomTom Rider V2. ondersteund word is de Bluetooth-headset van CARDO Scala.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Dus alles buiten de Scala is unsupported bij TomTom. Koppelverkoop heet dat geloof ik ;) Owh nee, Rider en Scala zitten in 1 doos, dus het is een kit.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:57

Opnieuw getest, ik moest toch wachten bij de motordealer en ik had TTR op de F650 gezet.

Dus opnieuw proberen:

Via menu kiezen voor Verbinden met headset
Wilt een verbinding maken met de TomTom headset? (Camos) NEE
Blablabla.... en 10sec. knipperen bla bla op het scherm
Nu gewoon de Camos aanzetten en paar klaar zetten (schakelaartje op BHS-600 van ch1 naar 2 en weer naar 1)
En dan geduld hebben.
Ploep paren is gelukt :roll:

Waarom de vorige keer dan niet? Toen had ik de Camos ook nog gepaard aan de TomTom, en ik denk dat het verwijderen van de paringen in de TT en daarna een reset via het knopje. EN toen weer opnieuw proberen de truuk heeft gedaan.

Daarna met schatteke Lucie in het oor naar de volgende motor dealer. Getver, de TTR beveiligd de menu's als je rijd, gatver, das vervelend, kan niet eens een favoriet kiezen hier :evil:

En ik vond het volume wat zacht. Wel kan ik volume via headset en TTR instellen. Volume stond op 100% uiteindelijk (ik heb oordoppen in) en heb niet harder dan 80-90 gereden, maar vond het niet echt overtuigend luid.

Meest vreemde was dat bij aankomst ik de TTR heb uitgeschakeld en mogelijk de Camos ben vergeten.

Kom ik na een halfuurtje terug, TTR aan, maar de Camos is op Ch1 niet meer aan te schakelen :shock: op ch2 weer wel :roll: Diverse malen geprobeerd, maar Ch1 van de Camos blijft uit.

Uiteindelijk thuis de Camos op de lader en weer Ch1 geprobeerd. Nada, niks. Ok, Reset, heeh Ch1 doet het weer. Ff paren met de TT, ja, dat werkt (zonder daadwerkelijk te paren) Ik hoefde alleen op de TTR te melden dat ik de Camos wilde gebruiken en tsjoep de paring was er weer.

Vreemde storing. gelukkig maar voor tijdelijke aard.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:57

Skip schreef: :shock: ... De TTR2 werkt - zoals je nu hebt geconstateerd - met de Camos en zelfs met het Nolan N-Com systeem.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2008 20:59

Maar werkt het nu goed? Ja en nee, ja het werkt, maar nee, volume is veel te zacht.

Advies: Koop en gebruik deze combinatie NIET!! Het te lage volume zorgt voor een flinke teleurstelling!!

Gebruik de TomTom goedgekeurde headset Scala Rider of mogelijk een Interphone met de RIder en Rider2, maar geen Camos/IMC BHS-500 of BHS-600
Marco.

.

Terug naar “Headsets”