CN lifetime update 278 en 2720 gaat fout, en nu?

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Bolski

Berichtdoor Bolski » 06 sep 2009 21:53

Ik heb ditzelfde probleem, denk ik. Is er iemand die dit tegen vergoeding voor mij op kan lossen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 sep 2009 06:34

Ja, dat kunnen wij.

Contact opnemen via het e-mail adres op onze contact pgina

Ik zal je even een e-mail sturen
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Bolski

Berichtdoor Bolski » 12 sep 2009 08:54

Marco schreef:Ja, dat kunnen wij.

Contact opnemen via het e-mail adres op onze contact pgina

Ik zal je even een e-mail sturen

Het is uitstekend opgelost, waarvoor mijn dank!
White

Berichtdoor White » 21 sep 2009 21:33

Hoi Marco.

Ik heb bovenstaande geprobeerd, omdat destijds een 3 tal deelkaarten bij de update naar CN Europe 2008 niet zijn geinstalleerd.
Die delen worden nu dus weergegeven als een raster en alle routes gaan erom heen.

Mijn 278 werkt dus wel nog, mist alleen grote delen data.

Helaas lukt het me niet zoals omschreven.

Ik heb alles tot in de punt opgevolgt. maar krijg na het ingeven van het commando (waarbij XXX is vervangen voor 284), de melding: het opgegeven pad kan niet worden gevonden.

Ik heb al alles nagelopen of er nergen een spatie teveel staat etc.
Het enige wat ik kan bedenken is: er is in de map C:\Garmin geen map webupdater.
Webupdater.exe staat er wel in.
Het verwijderen van de map webupdater uit het commando, start alleen de webupdater op die probeert de software op het apparaat bij te werken.

C:\Garmin\WebUpdater\WebUpdater.exe /upload_file rgn=49 path=C:\MIJNFOLDER\gmapprom.img -autorun usb /unlock_check fid=284 pid=1 /i

Heb je nog een tip?
Woensdag gaat mijn Garmin op vakantie, het zou prettig zijn als ik dit nog krijg opgelost.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 okt 2009 15:24

Ik was zelf even op reis, dus vandaar geen antwoord op tijd, volgens mij ben je ondertussen allang op vakantie en mogelijk zelfs alweer terug.

Regel zou dan in jouw geval moeten zijn:

C:\Garmin\WebUpdater.exe /upload_file rgn=49 path=C:\MIJNFOLDER\gmapprom.img -autorun usb /unlock_check fid=284 pid=1 /i

En als je die invoert en WebUpdater start normaal, dan zit hier nog een fout in: path=C:\MIJNFOLDER\gmapprom.img

Weet je zeker dat je de GMAPSUPP.IMG hebt hernoemd naar GMAPPROM.IMG ?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 jun 2011 11:35

Aangevuld met de laatste 2 FID's en de commando's voor onder Windows Vista en Windows 7 32 en 64 bits.

Installatie van WebUpdater is dan niet meer in c:\garmin
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 jul 2012 19:06

De procedure in de eerste posting is bijgewerkt, om gebruik te maken van een oudere WebUpdater versie, de nieuwste versie van WebUpdater werkt niet meer. Download van de oude WebUpdater is beschikbaar en kan na uitpakken direct gebruikt worden.

Ook is de commando regel wat eenvoudiger geworden.

Alles getest onder Windows 7 64bits en een 278 zo voorzien van City Navigator 2013.10 met dekking West Europa.
Marco.

.
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 15 mei 2013 16:45

Marco schreef:
Alles getest onder Windows 7 64bits en een 278 zo voorzien van City Navigator 2013.10 met dekking West Europa.

Hallo Marco,

ff een oude koe uit de sloot halen.
Ik heb sinds kort een hele mooie 278 bij Notter aangeschaft. M'n 276C begint wat kuren te vertonen en deze mooie aanbieding wilde ik niet laten lopen. Ik ging er van uit dat het mogelijk was (net als bij de 276) om vanuit Mapsource de benodigde kaarten over te dragen naar de 278 maar helaas.
2013.41 is op z'n kleinst blijkbaar sowieso te groot om op het interne geheugen te passen, extra Garminkaartje van 512 Mb erbij doet het hem ook niet.
:roll:

Jouw procedure ( c:\temp\Webupdater.exe /upload_file rgn=49 path=o:\garmin\gmapprom.img -autorun usb /)
zo'n beetje gevolgd om iig de voor mij interessante kaarten via een SD kaart op de 278 te krijgen, eerste poging was 1,75Gb maar die liep vast op het eind met een foutmelding, daarna verkleint naar 1,1 Gb en die procedure loopt wel tot einde door zonder foutmelding.
In de 278 kreeg ik echter wél een melding; "kan kaart niet openen" +enter, dan verschijnt een afbeelding van een datakaartje met de naam van het bestand en oke. Doe ik maar er staat dus niks op de 278 behalve de basiskaart.
Kaarten zijn ontgrendeld in Mapsource dus dat zou het probleem niet moeten zijn toch?
Het oorspronkelijke, 2010.20 kaartmateriaal is wél opgeruimd iig. :o

Kaartje uit de 276 lust ie trouwens ook niet, krijg ik een vergelijkbare melding.

Hopelijk heb je tips die me verder helpen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 mei 2013 16:55

Kaartje uit 276c zal inderdaad niet werken, aangezien de unlock code van de 276c niet geldig is voor de 278 en vice versa.

Dus alleen als je CN 2013.41 echt de unlock voor de 278 is, zou je de oude instructie regelingen proberen, met 1 of 2 kaartdelen. Pas als die zichtbaar worden en de 278 geeft geen foutmelding meer zou ik pas de finale selectie doen en de kaart verzenden.
Marco.

.
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 15 mei 2013 19:28

Lijkt er dus toch op dat die unlock niet "gepakt" heeft, ga ik die eerst weer eens proberen te unlocken. Daarna idd eerst met kleine kaartjes proberen, gaat 'iets' sneller. 8)
Quest1 2X, Gpsmap276C, Nuvo 1490 & Gpsmap 278
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 16 mei 2013 19:14

Mar1tin schreef:Lijkt er dus toch op dat die unlock niet "gepakt" heeft, ga ik die eerst weer eens proberen te unlocken. Daarna idd eerst met kleine kaartjes proberen, gaat 'iets' sneller. 8)

Uiteindelijk kunnen ontgrendelen, dit lukte trouwens pas na updaten Mapsource. Het laden van kaarten vanuit Mapsource naar de 278 ging niet hetzelfde als bij de 276C, kreeg een melding dat "uw GPS beschikt niet over het vereiste geheugen om kaarten op te slaan"!? Laden naar 512 mb kaartje slikte hij wel trouwens maar daarvoor heb ik hem niet gekocht, wil er toch wat meer landen/delen op hebben ivm meerdaagse vakanties/motortrips. (Opkiktoer!)
Uiteindelijk na wat zoek en leeswerk (en proberen, al doende leert men)
gevonden dat met het laden van een SD kaart met gewenste materiaal (niet groter erin gekregen dan ruim 1Gb) en de juiste opdrachtregel het geheugen wél aan te spreken en te laden is.
Heb er nu dus "klein Europa" NT 2013.41 op staan waar ik hem dus
uiteindelijk voor heb gekocht.
Blijf het echter vreemd vinden dat het interne geheugen blijkbaar anders van "opbouw" is dan de Garmin card. :shock:

Ook jammer dat geen van de JaVaWa tooltjes te gebruiken is, is deze toch te oud voor blijkbaar?
Wél typisch dat er net deze week wel een software update uitgebracht is, deze voegt echter weinig toe. :?
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 16 mei 2013 19:55

Mar1tin schreef:Ook jammer dat geen van de JaVaWa tooltjes te gebruiken is, is deze toch te oud voor blijkbaar?

Het is niet zozeer de leeftijd, maar het feit dat dit toestel een ander communicatieprotocol gebruikt.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 18 mei 2013 08:57

JaVaWa schreef:
Mar1tin schreef:Ook jammer dat geen van de JaVaWa tooltjes te gebruiken is, is deze toch te oud voor blijkbaar?

Het is niet zozeer de leeftijd, maar het feit dat dit toestel een ander communicatieprotocol gebruikt.

Zonde dus, programma's zijn erg behulpzaam. :)

Geen mogelijkheden om zo'n protocol aan te passen zeker?
Typisch ook dat het interne geheugen "anders" is dan de Garmin cards. Nog geprobeerd om met zo'n Garmin cardreader geval extra kaarten op het 512mb kaartje te krijgen, krijg echter die "reader" niet zichtbaar gemaakt in verkenner of Mapsource. Kreeg wél drivers hiervoor maar werken ho maar. :cry:
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 18 mei 2013 09:55

Ook de CardReader van Garmin gebruikt dat speciale protocol, dus je kunt in MapSource wel verzenden van apparaat doen en alleen kaarten aanvinken, maar de Garmin Datamodule in de CardReader zal nooit in de Verkenner zichtbaar worden.

JDM is gemaakt omdat het beheer van de gegevens op de nieuwe toestellen tot zoveel problemen en onduidelijkheden zorgde. Daar waar je bij een 60, 276 en 278 daar geheel geen last van hebt, omdat het toestel is afgeschermd tegen de gebruiker ;)

Dat is juist het positieve aan die oudere modellen ;) De gebruiker is namelijk de grootste storingsbron ;)
Marco.

.
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 18 mei 2013 10:34

Marco schreef:
Dat is juist het positieve aan die oudere modellen ;) De gebruiker is namelijk de grootste storingsbron ;)

:D

Is duidelijk, zal er eens mee verder freubelen.

[edit]
Na binnenhalen extra "marine" software kan het wel. :) [/edit]

Martin wordt met de dag slimmer. 8)

Terug naar “GPS Toestellen overige”