2720 werkt niet meer na update 2011.20

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Reddevel

2720 werkt niet meer na update 2011.20

Berichtdoor Reddevel » 12 sep 2010 20:31

Ik heb vanmorgen de update 2011.20 gedaan op mijn Sp 2720 en gekozen voor de selectie van West Europa daar er bij mij heel Europa niet meer oppast. Het downloaden en installeren op pc en gps verliep zonder foutmelding maar na de update van het gps-toestel krijg ik hem niet meer opgestart. Als ik hem opstart krijg ik het opstartscherm dan het scherm waar vermeld wordt dat de kaarten worden geladen en dan springt hij terug naar het eerste opstartscherm en dit blijft ie dan continu herhalen. Iemand die bekent is met het probleem en/of dit kan oplossen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 sep 2010 07:13

Omdat het toestel blijft opstarten, iedere keer opnieuw weet ik verder geen acties die je kunt uitvoeren om dit te mogelijk te corrigeren.

Enige wat je kunt doen is contact opnemen per telefoon/e-mail met Garmin NL om te vragen of zij het toestel kunnen repareren. Lukt ze dat niet, dan krijg je meestal een aanbod voor omruiling naar een nieuw toestel.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Reddevel

Berichtdoor Reddevel » 13 sep 2010 07:45

Bedankt Marco voor de reactie en ik hoop dat er nog andere tips binnen komen want de optie om hem in te ruilen heb ik niet zo heel veel aan want ik heb mij zeer recent al een 660 aangeschaft maar vindt het toch zonde van het geld dat de 2720 nu stuk is en hij werd nog dikwijls gebruikt in de wagen van het vrouwke.

Ps; Is het mogelijk als ik de update een tweede maal uitvoer op het toestel dat het dan wel zou lukken of breng ik dan misschien nog meer schade toe???
groetjes,
je bent nooit te oud om te leren
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 sep 2010 09:17

Het toestel kent geen USB-modus, dus als de 2720 blijft herstarten krijg je niet eens de kans om er iets naartoe te sturen.

Mogelijk dat een hard reset iets oplost.

Hard reset van een Garmin GPS
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Erik

Berichtdoor Erik » 13 sep 2010 15:14

ter leringhe ende vermaeck, maar onverklaard (betrof een BMW Motorrad Navigator III, broertje van de 2720)
haté schreef:...
Na de hard reset (Menu/Map/Power) en vooraleer de basisinstellingen konden hersteld worden, was de weerspannigheid terug present, en weigerde de gps elke opdracht...
Ikke ontgoocheld uiteraard, 30' gewacht, opnieuw M/M/P uitgevoerd,
Resultaat : dat kl-teding startte feilloos op, liet zich vlot terug instellen en vond in ijltempo (7') zijn satellieten.
Heeft overigens de ganse dag verder zonder haperen gewerkt in de auto....

ik doe jaarlijks een preventieve hard reset van de 2720 zoals in het citaat beschreven:
toestel moet uit staan. Menu + Map ingedrukt houden en dan de Powerknop aanzetten. Na ca 15 seconden Menu en Map knop loslaten.
Reddevel

Berichtdoor Reddevel » 15 sep 2010 07:47

Ik heb een harde reset (map- + menutoets ingedrukt en dan power on) uit gevoerd maar spijtig genoeg geen verbetering. :cry:
groetjes,

je bent nooit te oud om te leren
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 jan 2011 14:04

FID info bijgewerkt met de laatste nummers.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 jul 2012 18:59

Ik heb de procedure aangepast, met o.a. een oude WebUpdater versie, omdat het niet meer werkt met de nieuwere WebUpdater versies.

http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=62
Marco.

.

Terug naar “GPS Toestellen overige”