Kaart update naar 2720 gaat fout, en nu?

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Kaart update naar 2720 gaat fout, en nu?

Berichtdoor Marco » 26 mar 2009 11:07

Deze procedure is nu samengevoegd met die van de 278

http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=62
Laatst gewijzigd door Marco op 13 jul 2012 19:03, 11 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Erik

Berichtdoor Erik » 11 feb 2010 15:13

Marco schreef:- Open MapSource en selecteer alle zones van de Europes cartografie (hoe, zie de help van Mapsource)
- Geef de Kaartenset een nieuwe naam: bijvoorbeeld City Navigator Europe NT 2008
- klik op "Verzenden naar apparaat"
- Kies voor de verwisselbare schijf die overheen stemt met de SD-kaart
- COntroleer dat alleen "Kaarten" aangevinkt staat
- Klik op "Verzenden"

een ervaringstip voor wie zoals ik met MapSource 6.13.7. werkt: vanuit MS 6.13.7 leidt de kaartoverdracht (CNE NT 2010.3) op het einde tot een applicatie error.
Vanuit MS 6.15.10 naar de SD kaart opladen gaat goed!
Marco schreef:Waarschijnlijk staat er: C:\Documents en Settings\JOUW NAAM> dan als volgt te werk gaan:

Tot zover alles kits.
Tegen de volgende beschrijving heb ik even zitten aanhikken
Marco schreef:-“CD \ “ nu staat er C:\> in het venster staat

en als volgt geïnterpreteerd:
In het zwarte venster met tekst voer ik het van hierboven gekopieerde en op de fid aangepaste commando in door deze in het venster te plakken achter
\MIJNNAAM>CD\
C:\Garmin\WebUpdater\WebUpdater.exe /upload_file rgn=49 path=C:\MIJNFOLDER\gmapprom.img -autorun usb /unlock_check fid=2200 pid=1 /i
Spaties e.d. ongewijzigd gelaten ...
Helaas na <Enter> de mededeling de syntaxis etc is onjuist.
Waar zit mijn fout?

Bij voorbaat dank. Tot dusver heb ik veel van je aanwijzingen geleerd => part of the fun
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 feb 2010 15:42

¿ C:\MIJNFOLDER\ ?

Waar staat je gmapprom.img? in c:\mijnfolder\ ? of heeft deze een andere naam/locatie?

Als de locatie je huidige positie in de command box is, dan zou dit het commando moeten zijn:

C:\Garmin\WebUpdater\WebUpdater.exe /upload_file rgn=49 path=gmapprom.img -autorun usb /unlock_check fid=2200 pid=1 /i

Als de locatie bv op E: is op een sd of cf kaartje, dan kan het zo worden:

C:\Garmin\WebUpdater\WebUpdater.exe /upload_file rgn=49 path="E:\Dit is de nieuwe\plaats\gmapprom.img" -autorun usb /unlock_check fid=2200 pid=1 /i

Let op de quotes in dit geval, die staan er omdat er een spatie in de foldernaam voorkomt.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Erik

Berichtdoor Erik » 11 feb 2010 17:43

even met je suggestie gestoeid en jawel:

de 2720 is op dit moment bezig de data te ontvangen na het invoeren van het volgende commando
(zonder "CD\" waar ik, zoals al opgemerkt, tegenaan had gehikt door onervarenheid met CMD)
...MijnNaam>C:\Garmin\WebUpdater\WebUpdater.exe /upload_file rgn=49 path=C:\MijnFolder\garmin\gmapprom.img -autorun usb /unlock_check fid=2200 pid=1 /i

Heb weer bijgeleerd, hoewel het me een raadsel is waardoor heel Europa er niet meteen op is geladen (haal de kaartupdates enkel via myGarmin, met aangesloten 2720 - nooit via MapSource -.
Vertrouw erop dat het me bij volgende updates van CNE ook gaat lukken om heel Europa op de 2720 te krijgen ... zolang het kaartenbestand van Europa binnen de 2GB blijft

Marco: mijn hartelijke dank gaat richting Holland!

Terug naar “GPS Toestellen overige”