Kan ik een Garmin Noord-Amerika model in Europa gebruiken?

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 jun 2008 20:54

Ik heb een 2de hands Garmin GPS, maar het is een amerikaans model, kan ik deze aanpassen en in Europa gebruiken? Ja dus, zie de uitleg hieronder.

zumo, nuvi, streetpilot Cxxx series en colorado:
Wat betreft deze series, volmondig ja. Je kunt City Navigator NT v2008 of later kopen en laden in je testel. Dan heb je de detail kaarten van heel Europa. Je kunt de US kaarten vervangen of Europa op een SD kaartje bijplaatsen.
Ook kun je de basemap vervangen voor de Europese versie of de World Routable Basemap installeren.

Streetpilot 2610, 2720, 2820 series, Quest, GPSMap 60, 76, 276c en 278 series:
Bij al deze modellen kun je ook de detail kaarten vervangen voor Cituy Navigator EU v2008 en in sommige nieuwe toestellen zoals de 60csx, 2820 en 276c en 278 kun je de NT versie gebruiken.
De basismap van US blijt in je toestel, maar door het bijplaatsen van de Free EU basemap van GeoDude, die je net als een gewoon kaartdeel toevoegd, kun je toch de EU basemap in je toestel krijgen.
Wel 1 verschil, deze basemap is niet routeerbaar en een normale basemap is wel routeerbaar.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS Toestellen overige”