Kaartnamen wijzigen

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Pjotter

Kaartnamen wijzigen

Berichtdoor Pjotter » 19 mei 2016 15:59

Als je de regio's overzet naar de GPS dan is het niet duidelijk om welke regio dit gaat. In het geval van Openfietsmap heeft een kaart/regio een nummer.
Als ik nu van noord naar zuid fiets zou ik alleen die kaart/regio willen gebruiken waar ik mij op dat moment begeef. De achterliggende gedachten is om zo min als mogelijk geheugen te gebruiken voor het navigeren.
Doel voor deze zomervakantie om vanuit Nederland naar Frankrijk te fietsen, de route bestaat uit 49 regio's en ik zou een min of meer oplopend nummer wil gebruiken van noord naar zuid.
Deze route is een Track maar ter plaatse kan ik ook hiervan afwijken, als ik dan dmv een Route moet gaan navigeren is dat eigenlijk niet doen als deze langer is dan 25 km.

Ik maak gebruik van een Garmin Legend HCx maar ik heb ook gezien bij een Etrex 20 dat het niet werkt, ook ergens gelezen dat het eigenlijk niet mogelijk is om meer dan 25km te laten berekenen.
De truck is van te voren waypoints te plaatsen maar ik vroeg mij ook af om in ieder geval de overbodige regio's regios uit te zetten.

Groeten Pjotter
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 20 mei 2016 07:20

De kaarttegels niet laden die je niet nodig hebt, door de kaarten alleen geheel op de computer te zetten en dan via mapsource (makkelijkste) of MapInstall alleen die tegels te laden in een toestel of MicroSD.

Voordeel van mapsource is dat je de kaartselectie (GDB bestand) kan bewaren en vergelijken met een 2de selectie om zo overlap te controleren.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Pjotter

Berichtdoor Pjotter » 20 mei 2016 21:18

Al met al blijven het dan toch nog 49 kaarten. Zo te zien wordt het dan toch een print maken van de gehele route en dan de kaartnamen er op intekenen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 mei 2016 19:49

Ik zou de tracks een nummer geven en niet de kaarten.

Tenzij je met IMGfromGPX aan de slag bent gegaan en de route onderdeel is van de kaart, maar dan kun je het gehele traject op 1 kaart laten tonen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS Toestellen overige”