GPSmap 60Cx positieformaat instellen?

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Klimmer

GPSmap 60Cx positieformaat instellen?

Berichtdoor Klimmer » 17 apr 2014 08:09

Als ik naar de map instellingen ga voor het positieformaat heb ik de mijne staan op hddd.mm.mmm als ik hierop klik dan krijg je de diverse Grids. Waar moet je deze eigenlijk op instellen?
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 17 apr 2014 12:25

Die waar die nu op ingesteld staat is de meest gebruikelijke.
Die instellingen zijn eigenlijk alleen relevant als je je toestel gebruikt in combinatie met een papieren kaart die een ander coördinatenstelsel hanteert, of als je een andere specifieke reden hebt om een afwijkend stelsel te gebruiken.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Klimmer

Berichtdoor Klimmer » 17 apr 2014 17:01

Dus als ik het goed begrijp is dat wanneer ik ergens in een onbekend gebied ben en heb 112 nodig en geef hun de coördinaten dan moeten zij mij aan de hand hiervan kunnen vinden.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 17 apr 2014 17:08

Nou, dat is nog maar de vraag, maar dat ligt niet aan je instellingen... Ik weet niet hoe het nu is, maar een paar jaar geleden waren de hulpdiensten niet echt ingericht om overweg te kunnen met coördinaten.
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 apr 2014 17:27

In berggebieden is men er wel wat meer op gericht, en ze hoeven een coördinaat maar in google in te geven en dan is de plaats al snel duidelijk.

Natuurlijk wel zaak dat je de taal van de hulpdienst spreekt, want 112 in Italië kan ik niet zo snel een coördinaat doorgeven.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS Toestellen overige”