Kaarten in Macbook en in toestel komen niet overeen

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Vindplaats

Kaarten in Macbook en in toestel komen niet overeen

Berichtdoor Vindplaats » 19 mei 2020 13:35

Als ik op mijn Macbook pro mijn Gpsmap 62S heb aangesloten en vervolgens in de Mac naar Finder > Sd kaart>Garmin ga dan zie ik als kaarten: Freizeitkarte_Nld.img, OpenFietsMap.img en Or_wandel.img staan. Echter als ik in het toestel (Gpsmap 62S) naar Selecteer kaart ga dan zie geen Freizeitkarte_Nld.img en OpenFietsMap.img staan, maar in plaats daarvan zie ik DE-koeln (65280001) 19.12 Nl-Maastricht, BE-Ieper (10010001), FR-Tourcoing (10010002) en de Onroute Wandelkaart evenals de Worldwide DEM Basemap, NR.
Wat is hier aan de hand?
Voor de goede orde heb ik dezelfde vraag ook gesteld in forum.gps.nl
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 jun 2020 09:26

Bestandsnamen en kaartnamen in toestel zijn verschillende dingen, waarbij een kaart bestaat uit kaarttegels die ook ene naam hebben en dat is de naam die je nu in je toestel ziet.

Met het programma JaVaWa Device Manager kun je in je toestel kijken en zien wat de kaartnamen zijn en wat de kaarttegelnamen zijn per kaart (bestand). En ook deze namen wijzigen (via Extra menu)

Er bestaan deze namen:
- Kaart bestandsnaam (altijd met extensie .img)
- Kaartnaam in toestel (soms hele reeks van kaarttegel namen)
- Kaartnaam in BaseCamp
- Kaartnaam ...
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Vindplaats

Berichtdoor Vindplaats » 04 jun 2020 12:23

Helaas lukt dat niet op mijn Macbook met JaVaWa Device Manager. Met JaVaWa IMGname64 lukt het wel.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 jun 2020 13:44

Ja, op een MccBook met laatste Operating System 10.15 (Catalina) lukt dat inderdaad niet, op een Windows computer werkt het nog wel met JaVaWa Device Manager en ook daarop met IMGname (voor Windows).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS Toestellen overige”