Adres invoeren in Garmin Edge Touring

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
ardsch

Adres invoeren in Garmin Edge Touring

Berichtdoor ardsch » 11 apr 2019 08:14

Hallo! Ik heb sinds kort een Garmin Edge Touring. Bevalt prima (vooral de verrassingsroutes), behalve het feit dat ik maar niet kan vinden hoe ik naar een adres kan navigeren. Er lijkt geen mogelijkheid om een adres in te voeren. Volgens de handleiding moet je via de menu's Waarheen > Routeplanner > Voeg eerst locatie toe op het scherm komen waarop tussen Plaatsen en Coördinaten de optie Adres had moeten staan. Maar die staat er niet, zoals op bijgaande foto te zien is. Ik heb firmware 4.20. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Bijlagen
3E1E679F-F40E-4A1D-86E6-1AB8B7D5D162.jpeg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 apr 2019 20:37

Als het goed is, zit er een Garmin Cycle Map in en die bestaat uit 3 kaarten, de geocode kaart bevat adressen. Staat die er nog in? En heb je die nog ingeschakeld staan?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
ardsch

Berichtdoor ardsch » 12 apr 2019 09:10

Dag Marco, dank voor je reactie. Op mijn Touring staat maar één kaart: Garmin Cycleway Map EU 2016.11. En die is ingeschakeld. Kan ik die andere kaart(en) bij Garmin downloaden? Dat moet dan als ik terug ben van vakantie. Helaas.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 apr 2019 13:00

Zou ook kunnen dat die kaart niet bij deze Edge Touring hoort en dat adres zoeken geheel niet mogelijk is met dit toestel.

Een optie is om de OpenFietsMap kaart in plaats van deze kaart te gebruiken, dan werkt adres zoeken in Nederland prima, maar ook daarbuiten werkt het niet (dacht ik), omdat die informatie niet in de kaart zit.

Bijwerken van de interne kaart met Garmin Express programma. OpenFietsMap is te downloaden en naar microSD te kopieren (niet beide kaarten tegelijk aanzetten in de Edge).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
ardsch

Berichtdoor ardsch » 12 apr 2019 14:48

Dank, Marco. Navigeren op adres is, lijkt me, met dit toestel mogelijk, aangezien de officiële handleiding er melding van maakt. Ik ga er thuis mee aan de gang!

Terug naar “GPS Toestellen overige”