TomTom Rider 3 en 5 track import - is het mogelijk?

FAQ's voor TomTom modellen Rider, Rider2, Urban Rider en Rider Pro Europe en de GoClever Rider.
Marco
Moderator
Contacteer:

TomTom Rider 3 en 5 track import - is het mogelijk?

Berichtdoor Marco » 29 apr 2013 17:58

Ja, het is mogelijk, maar resultaten kunnen tegenvallen.

Sinds de TomTom Rider 3 (ook wel Urban en Pro Rider genoemd) is het mogelijk om een track import uit te voeren. Dit zit ook in de Rider 2013 (de 1ste Wide versie of ook wel Rider 5 genoemd).

De track is in GPX formaat en die kan ook uit een Garmin komen, of uit een andere TT Rider 3 of later (\gpx\ folder op de rider)

Voor de Rider Wide word de limiet op 10.000 trackpunten gegeven, of die limiet ook voor de Urban/Pro riders geld, dat weet ik niet zeker, maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit (niet geprobeerd).

De trackimport is het gevolg van het toevoegen van de Reisgeschiedenis in de Rider 3 modellen een paar jaar geleden. Zodra je een Reisgeschiedenis stopt, word deze automatische omgezet naar een ITN route. Resultaat is altijd een ITN met max 48 (Rider3) of 100 (Rider5) routepunten. En het laat natuurlijk raden dat hoe langer de track is in afstand des te slechter is het resultaat.

Ik heb een motorroute van GPS tracks (2013 rit) genomen en die omgezet naar een track (1849 punten), die in de Urban en 2013 rider geladen en beide fabriceren vol automatisch er een route van. En voor mij lijkt de Urban het beter te converteren dan de Rider 2013 in dit geval, minder afwijkingen (bij deze track! een andere track in een ander gebied kan een ander resultaat geven!).

Echter, ik gebruik het programma RouteConverter op de Mac om de route op te vragen en te tonen en ook die heeft invloed op het resultaat, aangezien die weer met Google Maps werkt....

Route ITN Generiek: _________________________ITN route Rider 2013 na auto conversie door Rider: ___ITN route UrbanRider na auto conversie door Rider:
Afbeelding___Afbeelding___Afbeelding

Het is mogelijk om zelf een track in de Rider te plaatsen, die dient de extensie GPX te zijn (alsook de inhoud) en de track dien je te plaatsen in de \gpx2itn\ folder in de Rider.

Beter is gewoon met ITN Converter, Tyre of RouteConverter de mogelijk over te tekenen. ROuteConverter kan wel de track goed laten zien, maar dat kan Garmin MapSource of BaseCamp ook (Google Earth ook trouwens).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 apr 2013 19:34

TomTom Rider 3 en 5 GPX route import

Ja ook dit is mogelijk, gewoon een route in GPX formaat word netjes door de Rider's geïmporteerd.

Bij routes en tracks is het wel het beste als er maar 1 route of track in het GPX bestand zitten en niet meerdere. Er word namelijk alleen de eerste uit de GPX file gelezen en de rest word genegeerd.

Per route/tracks dus een GPX bestand in de \gpx2itn folder zetten!
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “TomTom Rider's & GoClever Rider”