Daarbij lijkt het me prettig om bij de benzinepomp te kunnen afrekenen zonder in één stop twee keer bestolen te worden. De graaiende overheid is vooralsnog geen remedie voor, de gelegenheidsdieven die op je navi uit zijn wel... En je moet ergens beginnen toch?

Touratech heeft twee modellen kwam ik achter, naast de normale - die ook trillingsdempend werkt - is er ook een MvG versie die de trillingen nog verder dempt. Die kost ook fors meer, en de vraag is of dat geen overkill is op bijvoorbeeld een BMW R 1150 GS.
De Urban Rider modellen zijn gelukkig wel veel mooier geworden dan de Touratech houder voor de oudere modellen.
De Wunderlich ziet er degelijk uit, maar hij oogt ook wat forser dan de Touratech. Vooral aan de bovenkant komt dit tot uiting, waar de Touratech afsluit dmv een slank klepje bovenop het achterste deel van de Rider (achter de zonnekap) heeft de Wunderlich een soort 'klauw' die over het gehele apparaat grijpt. Dat laatste schrikt misschien meer af, de eerste geeft minder 'horizonvervuiling' wat m.n. op een motor wel fijn is.
Voorlopig heb ik een lichte voorkeur voor de Touratech, omdat hij slanker is (je ziet hem niet tijdens het rijden als de navi erop zit) en het slot aan de zijkant me handiger lijkt dan boven/achter (ik ga de navi waarschijnlijk boven de cockpit plaatsen mbv MigSel/Ram).
Wat vinden we ervan?

De normale Touratech ~ €85,-

De MvG Touratech ~ €125,-

De Wunderlich afsluitbare houder in zilver €79,90 of zwart €89,90 (why o why?)