TomTom Rider Motormount verbetering

FAQ's voor TomTom modellen Rider, Rider2, Urban Rider en Rider Pro Europe en de GoClever Rider.
GPS Expert
Site Admin
Contacteer:

TomTom Rider Motormount verbetering

Berichtdoor GPS Expert » 23 mar 2008 01:24

Speciaal voor de TomTom Rider1 De motormount bij de Rider2 is veel beter, maar niet onderling uitwisselbaar.

Mr. M schreef:Jawel hoor. :D
Men neme twee schilderij haken, beetje bijvijlen/zagen en buigen zodat ze goed om de randen van Rider zitten.
De onderste heb ik aan een riempje vast gemaakt, de bovenste van de snowboard rien (gehaald in een sportwinkel, had een hele doos losse onderdelen, de kleinste genomen, 2.90 euro). Makkelijk vast te klikken en los te halen. Meestal laat ik alles op de motor zitten, behalve het toestel.
Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De reden waarom zelf? Wunderlich was moeilijk te leveren (vorig jaar) en de Touratech vind ik lelijk en veel te groot.
Grote voordeel: de Rider wordt onder en boven gelijk belast en naar achteren, tegen de houder aangetrokken. Dat was natuurlijk het manco van de TomTom bevestiging: De rubberen flap trekt eigenlijk alleen naar beneden, waardoor het toestel los kon komen van de houder en de contacten inslaan. Ze zijn beter in Nav. software maken dan in techniek, maar ach, dit dan maar :)

gr Marten

Bron: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=123393#123393

Terug naar “TomTom Rider's & GoClever Rider”