Routes in de GoClever Rider laden

FAQ's voor TomTom modellen Rider, Rider2, Urban Rider en Rider Pro Europe en de GoClever Rider.
Marco
Moderator
Contacteer:

Routes in de GoClever Rider laden

Berichtdoor Marco » 29 sep 2010 10:20

De GoClever Rider is een "goedkoop" alternatief motor GPS met de kaarten van heel Europa en is een alternatief voor Garmin en TomTom motor toestellen.

Met de GoClever kunnen ook gewoon routes worden geladen, geen enkel probleem. De makkelijkste manier is TomTom routes te vinden en met het programma ITNConv om te zetten naar het route formaat voor de GoClever.

Hoe (u heeft al een route (geladen/gemaakt) in ITNConv):
  1. Sluit de GoClever aan op de PC
  2. Controleer in ITNConv even wat de route naam is en pas die aan indien gewenst.
  3. U kiest in ITNconv voor exporteren en dan als bestandkeuze GoClever, Mireo viaGPS 3.0 (*.txt)
  4. Blader in uw GoClever naar de volgende folder: /mobilenavigator/MyRoutes/
  5. Geeft uw route een bestandsnaam in de vorm van Routexyz.txt
  6. Koppel uw GPS los van de computer
  7. In uw toestel via navigatie menu gaat u naar mijn opgeslagen routes, u klikt juiste route aan en vervolgens kunt u de route laden of nemen.

Nemen dan gaat hij gelijk beginnen met navigeren.
Route laden dan kunt u routes bekijken, demonstreren, aanpassen etc.

Wanneer u een route hebt genomen dan brengt de GoClever u automatisch naar het startpunt van de route. Wanneer u een geladen route wilt nemen, dan gaat u via hetzelfde menu naar "neem deze rit".

Als de route veel routepunten bevat, kunt u als route-optie voor snelste route kiezen. Als de route niet zo heel veel routepunten bevat kunt u als route-optie het beste kortste route of optimaal nemen.

Wat mij nog niet bekend is, is het maximaal aantal routepunten per route. Maar voor een mooie motorrit van 300km is over het algemeen niet meer dan 50 tot 70 routepunten nodig. En dan ga je over de kleinste weggetjes. Bij "lui" rijden over snellere doorgaande wegen zijn er significant minder routepunten nodig, 20-30 is dan meestal al meer dan voldoende.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Getivi

Berichtdoor Getivi » 12 mei 2011 18:24

Dag Marco,
Ik heb een route opgeslagen van motorrijder,en die is voor garmin.
Ik heb uw uitleg volledig gevolgd,maar het duurt enorm lang eer er een route opstaat.
Ik heb gelezen dat ongeveer 50 tuusenpunten genoeg zijn voor een rit van ong 300km.
Nu heb ik die garmin route omgezet naar mijn goclever ,die is slecht 75km en er staan 605 tussenpunten op.
Is het daarom dat het zo lang duurt?
Kan ik er punten van tussen halen of kan dat niet.
Alvast bedankt
Groeten
Gerrit
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 mei 2011 18:35

Probleem hier is dat je een Garmin route hebt in het GDB formaat. Dan krijg je neit alleen de routepunten, maar ook allerlei extra routepunten.

Als je de zelfde route in GPX formaat kunt krijgen zul je zien dat het veel beter gaat.

Conversie GDB naar GPX kun je ook via websites zoals www.gpsies.com doen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “TomTom Rider's & GoClever Rider”