Hulpprogrammaatjes voor de TomTom

FAQ's voor TomTom modellen Rider, Rider2, Urban Rider en Rider Pro Europe en de GoClever Rider.
Marco
Moderator
Contacteer:

Hulpprogrammaatjes voor de TomTom

Berichtdoor Marco » 27 jul 2009 12:38

O.a. op deze site zijn hulpprogrammaatjes te vinden om de TomTom uit te breiden en

http://gps.dg4sfw.de/
Hoogte, Brandstof statistieken, Rekenmachine, Zwart stand voro batterij besparingen, Lampje (Flashlight) en Schermkopie.

Hij is nu bezig om een Overleap (Sla volgende route punt over) programmaatje te maken.

De SkipWaypoint bestaat trouwens ook nog steeds.
Laatst gewijzigd door Marco op 16 jun 2012 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
IGS

Berichtdoor IGS » 15 jun 2012 23:49

Ik hoop dat het de goede draad is voor deze vraag, maar hoe zinvol zijn de hulp programma's cq diensten van TomTom?

En dan doel ik met name op de premium flitsers Europa à €39,- per 12 mnd. Er is ook een standaard pakket voor €29,- per 18 mnd maar dat zijn de vaste flitspalen, en die zijn neem ik aan ook elders wel te vinden? Of werkt het eigen product beter? Eén boete vermeden en het is meestal al betaald, dus valse economie lijkt me hier niet op z'n plaats... ;)

Ik dacht dat scdb.com vaste flitslocaties voor een vergoeding levert, andere sites zijn soms zelfs gratis uit overtuiging en idealisme. Althans, voor de navi op de telefoon zijn ze er in elk geval, de TomTom Urban Rider is nog onbekend terrein voor me, dus corrigeer me aub als ik fout zit...

Ik wil de 'vaste' locaties er uiteraard ook graag op hebben. Maar ik ben vooral benieuwd naar de mobiele flits- en laser-locaties (ik betaal al meer dan genoeg belasting vind ik zelf).

Werkt dit een beetje? Dat wordt steeds vóór vertrek even de Rider aan de pc hangen neem ik aan? Er zit immers geen simkaart in... Of stel ik me dan teveel voor van de update frequentie? Ik weet niet hoe actief de community is met opgeven van wijzigingen. Is het te vergelijken met iets als Trapster?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 jun 2012 08:41

Gebruik scdb.info voor € 10,- per jaar en de vaste flitsers zijn goed in heel Europa.

Frankrijk als waarschuwingszones laden en ben je heel voorzichtig, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk ook niet laden.

Mobiele flitsers, vergeet het maar. Of bv nog extra via je smartphone moeten regelen, die dan een aparte koppeling naar je Headset nodig heeft om dat te kunnen melden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 jun 2012 09:36

Programmatjes zoals trackopslag, hoogte, tripcomputer en skipwaypoint zijn achterhaald, dat zit al in de Rider 3 serie.
Marco.

.
IGS

Berichtdoor IGS » 16 jun 2012 17:51

Marco schreef:Mobiele flitsers, vergeet het maar. Of bv nog extra via je smartphone moeten regelen, die dan een aparte koppeling naar je Headset nodig heeft om dat te kunnen melden.

Ik heb daar nog geen goede oplossing voor gevonden. Trapster heeft hier in Nederland te weinig actieve leden die meldingen invoeren. In theorie zou dit (gratis!) programma prima kunnen werken, maar kennelijk willen te weinig mensen er iets aan bijdragen.

Ik dacht dat TomTom hier een grotere gebruikersdatabase heeft en het daarom misschien zou kunnen werken. Maar waar Trapster live via internet werkt heeft TomTom een inherente vertraging omdat het niet live is.. Ze hebben het ook over "zones waar regelmatig gecontroleerd wordt". Wat niet hetzelfde is als waarschuwen voor actuele controles (al wekken ze wel enigszins die indruk).

Wat ik nu doe is even op de smartphone kijken op de flitssites vóór ik ga rijden. Niet ideaal, maar beter dan niks. Trapster gebruik ik soms onderweg in de auto, maar op de motor zie ik nog niet hoe. Misschien icm de headset...?

Als je het nog niet kent is het wel leuk om te proberen. Hoe meer actieve gebruikers hoe beter! :)

Marco schreef:Frankrijk als waarschuwingszones laden en ben je heel voorzichtig, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk ook niet laden.

Is Duitsland ook problematisch? TomTom heeft HIER het alleen over Frankrijk, Zwitserland en Liechtenstein.

Terug naar “TomTom Rider's & GoClever Rider”